eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKasa fiskalna i zwrot towaru › Re: Kasa fiskalna i zwrot towaru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa fiskalna i zwrot towaru
    Date: Tue, 12 Mar 2002 09:39:13 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <3...@i...pl>
    References: <a6i51k$o51$1@news.tpi.pl> <a6igml$bvc$1@news.tpi.pl>
    <a6k7gv$nn0$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa162.torun.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.tpi.pl 1015924143 3205 213.76.54.162 (12 Mar 2002 09:09:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Mar 2002 09:09:03 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl,en
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:0.9.8) Gecko/20020204
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:53501
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 02-03-12 07:33, Użytkownik Adam 'Rolek' Rolbiecki napisał:
    > Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał
    > w wiadomości news:a6igml$bvc$1@news.tpi.pl...
    >
    >
    >>jest taki przpis ze towar pelnowartosciowy nie podlega zwrotowi
    >>kupilem spodnie okazaly sie troche za waskie i nie odpowiadaly mi chcialem
    >>zwrocic ale okaqzalo sie to nie mozliwe , moglem tylko wymienic na wieksze
    >>
    Ale tu nie chodzi o sama podstawe zwrotu, ale o czynność.
    Załużmy, że z jakiejs przyczyny sprzedawca nie może odmówić przyjęcia
    towaru z powrotem.
    Miałam taki przypadek - kupiłam cos tam, potem się okazało że pani
    nabiła na kasę zanim zautoryzowała karte, a łącze akurat padło.
    Ja nie miałam dośc gotówki, i stwierdziłam że w takim razie pójde
    gdzie indziej.
    Poniewaz nie zapłaciłam, zakupu nie było. Panienka cos tam na tej
    kasie majstrowała, przyszła taka starsza z kluczykiem i jakos to
    odkręciły. A panienka ma nauczke żeby nie zatwierdzac transakcji jak
    nie ma w garści pieniążków/kwitka z karty.
    Ale takie sytuację nie sa wyjątkowe. I jednak z moich obserwacji
    wychodzi że można na kasie zrobic korektę.
    Ale jak techniczne, to zabijcie mnie, a nie wiem :-)

    > W takim razie Ikea, Auchan, Geant, Obi i inne hipermarkety nie znają tego
    > przepisu, bo u nich ze zwrotem towaru nie ma problemu :))

    To nie jest norma bezwzględnie obowiązująca. Chodzi o to że sprzedawca
    _nie ma obowiązku_ przyjąć z powrotem pełnowartościowego towaru. Ale
    nikt mu tego nie zabrania, jeżeli chce.
    Co by nie było jest to dobry chwyt przyciągający klientów.
    Pamiętajmy, że jednak jakas tam wolność obrotu gospodarczego w naszym
    kochanym kraju funkcjonuje. Marna, bo marna, ale zawsze.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl
    m...@i...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1