  • 1. Data: 2003-06-12 22:12:09
    Temat: Kiedy do OFE?
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    Nie wiem czy to wlasciwa grupa, ale mam takie pytanie:

    Kiedy powinienem przystapic do OFE? W tym tygodniu zaczalem prace na UoD,
    jestem studentem. Czy w zwiazku z tym powinienem?

  • 2. Data: 2003-06-13 08:59:24
    Temat: Re: Kiedy do OFE?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003, X-Ray wrote:
    [...]
    >+ W tym tygodniu zaczalem prace na UoD,

    Nie zacząłeś *pracy* !
    Tłumacząc przykładami: pływasz pociągiem i latasz samochodem ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-13 16:24:15
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 13 Jun 2003, X-Ray wrote:
    > [...]
    >
    > Nie zacząłeś *pracy* !
    > Tłumacząc przykładami: pływasz pociągiem i latasz samochodem ? ;)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    :-)

    a wlasnie ze zaczalem :-), tyle ze forma prawna troche pokretna :-))
    Czyli jesli nie ma umowy o prace, to nie musze jeszcze do OFE, tak?

    Pozdrawiam
    Adrian

  • 4. Data: 2003-06-13 19:29:08
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl> wrote in message

    > a wlasnie ze zaczalem :-), tyle ze forma prawna troche pokretna :-))
    > Czyli jesli nie ma umowy o prace, to nie musze jeszcze do OFE, tak?
    >
    > Pozdrawiam
    > Adrian

    OFE jest potrzebne, jeśli płaci się ubezpieczenia społeczne, bo to ich część
    jest przekazywana właśnie na OFE. Od Twojej umowy pewnie żaden ZUS nie jest
    odprowadzany.

    Magdalena

  • 5. Data: 2003-06-13 22:29:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jun 2003, X-Ray wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > [...]
    >+ > >+ W tym tygodniu zaczalem prace na UoD,
    >+ >
    >+ > Nie zacząłeś *pracy* !
    [...]
    >+ a wlasnie ze zaczalem :-), tyle ze forma prawna troche pokretna :-))

    Ale właśnie "praca" to nazwa formy prawnej.
    Masz umowę *o pracę* ? Nie ? To nie pracujesz :)

    >+ Czyli jesli nie ma umowy o prace, to nie musze jeszcze do OFE, tak?

    Przede wszystkim przy UoD ZUS nie jest obowiązkowy. Przyznam
    że nie wiem, czy jeśli ktoś płaci jedynie dobrowolny ZUS
    to musi zapisać się do OFE :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-15 23:57:19
    Temat: Re[2]: Kiedy do OFE?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 13 czerwca 2003 o godzinie (10:59:24) napisano:
    GSn> On Fri, 13 Jun 2003, X-Ray wrote:
    GSn> [...]

    GSn> Nie zacząłeś *pracy* !
    GSn> Tłumacząc przykładami: pływasz pociągiem i latasz samochodem ? ;)

    GSn> pozdrowienia, Gotfryd

    (OT) Gotfrydzie, oczywiscie masz racje z prawnego punktu widzenia. Ale
    rozwazajac to logicznie i poslugujac sie Twoja analogia: raczej
    przypisano odgornie, ze podrozowanie oznacza tylko latanie
    samolotem i to w dodatku pomalowanym na zielono w rozowe ciapki... ;)

    W takiej intepretacji art. 22.1 ze znaczkiem 1 KP to stwierdzenie, ze
    jesli cos jest zielone w rozowe ciapki, znaczy, ze na pewno to samolot! :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-06-16 06:23:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jun 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ GSn> On Fri, 13 Jun 2003, X-Ray wrote:
    >+ GSn> [...]
    >+ >>+ W tym tygodniu zaczalem prace na UoD,
    >+
    >+ GSn> Nie zacząłeś *pracy* !
    [...]
> [...]
    >+ jesli cos jest zielone w rozowe ciapki, znaczy, ze na pewno to samolot! :)

    Oczywiście. Korzystając z przykładu: zeznanie że się korzystało
    z czegoś zielonego w stosowne ciapki oznacza że należało mieć
    homologację *lotniczą* (czytaj: np. płacić ZUS) i jest dość
    niebezpieczne jak to się robi na piśmie ;>, bo kara za korzystanie
    z samolotu bez homologacji jest dolegliwa :] - dlatego komentuję
    jak komentuję :)

    >+ Serdecznie pozdrawiam,

    wzajemnie :), Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-16 19:44:38
    Temat: Re: Re[2]: Kiedy do OFE?
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Mon, 16 Jun 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    > [...]
    > [...]
    :)

> [...]
    > niebezpieczne jak to się robi na piśmie ;>, bo kara za korzystanie
    > z samolotu bez homologacji jest dolegliwa :] - dlatego komentuję

    ...co mnie juz w sumie niewiele obchodzi bo w razie czego kary placi
    'pracodawca' a nie ja :-)

    Pozdrawiam,
    Adrian

  • 9. Data: 2003-08-06 16:43:30

> [...]
    >
    > Kiedy powinienem przystapic do OFE? W tym tygodniu zaczalem prace na UoD,
    > jestem studentem. Czy w zwiazku z tym powinienem?

    Oczywiście podpisać umowę z OFE musisz gdy powstanie tytuł do ubezpieczenia
    społecznego np. podpiszesz umowę o pracę i masz 7 dni na jej podpisanie. Z
    doświadczenia radzę aby podpisać umowę z OFE trochę wcześniej.