  • Data: 2004-03-17 19:25:34
    Temat: Re: Kiedy ksiegowac fakture?
    Od: adalda <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie, bo w przytoczonych wyrokach sąd nie napotkał na podatnika osła
    > który pomieszał w tym samym roku metodę kasową i memoriałową.
    > A OBIE *są* DOPUSZCZALNE (czemu byłaś łaskawa zaprzeczyć).

    --- Nigdy nie twierdziłam że podatnik nie ma wyboru metod a jedynie że
    obliczanie podatku wg ust. 4 nie wiąże się z ujmowaniem kosztów TYLKO wg
    ich zapłaty.

    Gorzowski Biuletyn Informacyjny nr. 7 z 2002r. pkt. 5 "Moment
    potrącania kosztów ponoszonych na przełomie roku u podatników prowadzących
    podatkową księgę przychodów i rozchodów"
    " W potocznym rozumieniu "koszt poniesiony" oznacza koszt połącznony
    z wydatkiem, czyli rozchodem środków pieniężnych. Niewątpliwie koszt będący
    jednocześnie wydatkiem można określić mianem poniesionego, jednak zawężanie
    zakresu kosztów poniesionych w KAŻDYM przypadku jedynie do wydatków nie
    wydaje się słuszne. PONIESIONY TO TAKŻE KOSZT Z KTÓRYM JESZCZE NIE WIĄZAŁ
    SIĘ WYDATEK ALE ZA TO WIĄZAŁO SIĘ POWSTANIE ZOBOWIĄZANIA...."

    To własnie twierdziłam w pierwszym poście do Meddy, powołując się na
    kodeks cywilny!
    Metoda kasowa w takim ujęciu jak w VAT - WYĄCZNIE zapłata - nie jest
    obowiązująca - z wyjątkiem VAT-u.

    > Dlaczego co najmniej trzem grupowiczom udzieliłaś odpowiedzi że
    > metoda grupowa NIE MA ZASTOSOWANIA na KPiR ? Możesz ujawnić
    > tę tajemnicę ? Podpadli ci, ze mną włącznie ? (no, to ostatnie
    > może mnie i nie dziwi ;))

    --- j.w. Można ujmować koszty noszące datę danego roku, choć nie
    zapłaciło się ich - oczywiście w metodzie "kasowej" i wymagalności
    rachunków.
    Nikt mi nie podpadł: ) zawsze dążę do prawdy, w tym wypadku też: )

    --- Przykro mi, ale tego "ładnego" wyroku o którym
    myślałam nie udało mi się odszukać.

    adalda