  • Data: 2004-03-18 10:59:50
    Temat: Re: Kiedy ksiegowac fakture?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Mar 2004, adalda wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > A OBIE *są* DOPUSZCZALNE (czemu byłaś łaskawa zaprzeczyć).
    >+
    >+ --- Nigdy nie twierdziłam że podatnik nie ma wyboru metod

    Trudno było inaczej zinterpretować tekst:
    Date: Fri, 12 Mar 2004 18:22:20 +0100
    From: adalda <a...@w...pl>
    ++++
    3. Zrozumiałam że mówimy o działalności gospodarczej więc ogólna
    zasada podatku dochodowego - kasowa, tu nie ma zastosowania: )
    W działalności gospodarczej art. 10 ust. pkt. 3: ) obowiązuje
    memoriał nie kasa / nie wchodzę w szczegóły poszczególnych
    wydatków a mówię o zasadzie/,
    ---

    >+ a jedynie że
    >+ obliczanie podatku wg ust. 4 nie wiąże się z ujmowaniem kosztów TYLKO wg
    >+ ich zapłaty.

    Dopiero pocztawszy resztę postów pojąłem co chesz powiedzieć: rozumiem,
    mnie nie przekonało :) a siły argumentów CEFa niczym nie przebiję :)
    Wątpliwość, owszem, posiałaś - będę o tyle ostrożniejszy iż wiem
    że taka interpretacja "krąży w użyciu".

    [...z Biuletynu...]
    >+ jednocześnie wydatkiem można określić mianem poniesionego, jednak zawężanie
    >+ zakresu kosztów poniesionych w KAŻDYM przypadku jedynie do wydatków nie
    >+ wydaje się słuszne.

    Oczywiście. Ale tu interpretacja może być taka: dotyczy tylko
    przypadków rozliczających się "kasowo" czyli *nie* wszystkich.

    >+ PONIESIONY TO TAKŻE KOSZT Z KTÓRYM JESZCZE NIE WIĄZAŁ
    >+ SIĘ WYDATEK ALE ZA TO WIĄZAŁO SIĘ POWSTANIE ZOBOWIĄZANIA...."
    >+
    >+ To własnie twierdziłam w pierwszym poście do Meddy,
    >+ powołując się na kodeks cywilny!

    No to mamy dylemat: na czym wobec tego polega metoda memoriałowa,
    SKORO twierdzisz że metoda kasowa polega na ujmowaniu również kosztów
    *należnych* ale *nie zapłaconych*.
    Mam rozumieć iż sugerujesz różnicę *wyłącznie* przez powiązanie
    z *konkretnym* przychodem ? Pamiętając że na KPiR nie ma zastosowania
    owo "powiązanie" dla towarów handlowych i materiałów ?

    Wyłóż krótko i zwięźle *czym* wobec tego twoim zdaniem różnią
    się metody zaliczania kosztów przy KPiR nazywane popularnie (w ustawie
    nie ma tych określeń) rozliczaniem "memoriałowym" i "kasowym" ??

    >+ Nikt mi nie podpadł: ) zawsze dążę do prawdy, w tym wypadku też: )

    A to dobrze :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)