  • Data: 2003-12-13 23:19:52
    Temat: Re: Kiedy kupic srodek trwaly??? W grudniu czy styczniu?
    Od: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:brfbct$sbs$...@a...news.tpi.pl...

    > "4. (202) Odpisów amortyzacyjnych można dokonywać od wartości
    > początkowej fabrycznie nowych środków trwałych, zaliczonych do grup 3-6
    > Klasyfikacji, w pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały
    > wprowadzone do ewidencji, w wysokości 30% tej wartości."

    Nie jestem biegły w tej dziedzinie, ale czy to oznacza że;

    1. kupując środek trwały (z tej grupy - co to oznacza ?) w miesiącu
    listopadzie "mogę" odliczyć 30 % amortyzacji za dany rok ?

    2. kupując środek trwały w miesiącu maju i odliczając amortyzację miesięczną
    od czerwca "mogę" zwiększyć tą amortyzację do 30 % wartości na koniec roku
    za dany rok ?
    Jeżeli tak to jak tego dokonać - za miesiąc grudzień odliczyć większą
    amortyzację ?

    Pozdrawiam.
    Rysiek S.