  • 1. Data: 2004-03-02 13:50:34
    Temat: Kiedy nabijać na kasę przy przelewach?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dostaję przelew, powstaje obowiązek podatkowy. Kiedy mam to wklepać w kasę
    fiskalną? W tym samym dniu? Przecież mogę nie zdążyć.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-03-02 14:53:46
    Temat: Re: Kiedy nabijać na kasę przy przelewach?
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    .
    > Dostaję przelew, powstaje obowiązek podatkowy. Kiedy mam to wklepać w kasę
    > fiskalną? W tym samym dniu? Przecież mogę nie zdążyć.
    > --
    > Samotnik

    Przelew jest tylko forma platnosci i nie ma zwiazku z momentem
    'nabicia' na kase fiskalna. Na kasie obowiazek zarejestrowania
    powstanie w momencie dokonania sprzedazy (wydania towaru
    kupujacemu).

    Darek

  • 3. Data: 2004-03-02 14:58:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c227at$7tf$1@nemesis.news.tpi.pl>, Dariusz Domagała wrote:
> [...]
    > 'nabicia' na kase fiskalna. Na kasie obowiazek zarejestrowania
    > powstanie w momencie dokonania sprzedazy (wydania towaru

    W typowej (a to zależy od punktu widzenia ;-) sytuacji tak. Ale przy
    eksporcie usług obowiązek podatkowy występuje przy otrzymaniu dowolnej
    kwoty zaliczki. Otrzymuję ją przelewem i w tym dniu występuje obowiązek
    podatkowy. Skoro występuje obowiązek podatkowy, JAKOŚ muszę go
    zarejestrować! A że klient to osoba nieprowadząca dzialalności, to muszę na
    kasie. Tylko pytanie - kiedy? Bank przysyła wyciągi raz na miesiąc
    (załóżmy, że nie mam dostępu do historii rachunku w inny sposób ;).
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-03-03 08:57:27
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    > W typowej (a to zależy od punktu widzenia ;-) sytuacji tak. Ale przy
    > eksporcie usług obowiązek podatkowy występuje przy otrzymaniu dowolnej
    > kwoty zaliczki.

    To wg mnie zmienia calkowicie postac rzeczy.

    Zgodznie z Rozporzadzeniem MF z 23.12.2002r. w sprawie
    kas rejestrujacych w załączniku do tego rozporzadzenia jest
    cos takiego jak wykaz czynnosci zwolnionych z obowiazku
    ewidencjonowania za pomoca kas. W tej tabeli jest pkt. 54
    w ktorym jest mowa o eksporcie i imporcie. W zwiazku z tym
    powstaje pytanie po co Ci wogóle kasa? Moze dokonujesz
    sprzedazy równiez w kraju?

    Darek

  • 5. Data: 2004-03-05 12:14:53
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c246nf$hq8$1@atlantis.news.tpi.pl>, Dariusz Domagała wrote:

> [...]
    > w ktorym jest mowa o eksporcie i imporcie. W zwiazku z tym
    > powstaje pytanie po co Ci wogóle kasa? Moze dokonujesz

    No tak. Szkoda, że zauważyłem to dopiero po kupieniu kasy ;-) Niech to
    jasny szlag... Ale nic, skoro kupiłem kasę, to już muszę chyba
    ewidencjonować niezależnie od tego, czy coś podlega zwolnieniu od
    obowiązku? Jak to jest?
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2004-03-05 13:39:48
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > jasny szlag... Ale nic, skoro kupiłem kasę, to już muszę chyba
    > ewidencjonować niezależnie od tego, czy coś podlega zwolnieniu od

    Rozwiazanie jest tylko jedno.
    Jezeli skorzystales z 50% ulgi na zakup kasy to pozostaje
    tylko przez trzy lata przemeczyc sie jakosc nabijajac od czasu
    do czasu cos na tej nieszczesnej kasie. A pozniej....

    Darek

  • 7. Data: 2004-03-05 13:42:33
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c2a00l$2k1$1@atlantis.news.tpi.pl>, Dariusz Domagała wrote:

    > Rozwiazanie jest tylko jedno.
    > Jezeli skorzystales z 50% ulgi na zakup kasy to pozostaje
    > tylko przez trzy lata przemeczyc sie jakosc nabijajac od czasu
    > do czasu cos na tej nieszczesnej kasie. A pozniej....

    Nie no, jasne, ale chodzi mi o to, czy po rozpoczęciu ewidencjonowania
    jestem zobowiązany do ewidencjonowania niezależnie od tego, czy coś jest
    zwolnione od obowiązku? Jednym słowem, jeżeli mam kasę i prowadzę eksport
    usług, to czy muszę go ewidencjonować, czy mogę olać i powiedzieć potem, że
    co prawda mam kasę, ale korzystam ze zwolnienia punkt 54 załącznika... itd.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2004-03-05 13:53:40
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    .

> [...]
    że
    > co prawda mam kasę, ale korzystam ze zwolnienia punkt 54 załącznika...

    Wydaje mi sie ze wszystko zalezy od osoby kontrolujacej.
    Teoretycznie (i logicznie) mozna tak to ujac ale u nas wszystko jest
    mozliwe.
    Powiem jeszcze raz. Jezeli skorzystales z ulgi to od czasu do czasu
    pomimo zwolnienia cos 'nabij' (do trzech lat od momentu fiskalizacji).
    Jezeli nic nie odliczales to mozna to 'olac' i kase traktowac jako fajny
    mebelek.

    Darek

  • 9. Data: 2004-03-05 14:02:51
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c2a0u1$1j$1@nemesis.news.tpi.pl>, Dariusz Domagała wrote:
> [...]
    > pomimo zwolnienia cos 'nabij' (do trzech lat od momentu fiskalizacji).
    > Jezeli nic nie odliczales to mozna to 'olac' i kase traktowac jako fajny

    Jeszcze się nie rozumiemy ;-) Zgadzam się, że warto uzasadnić sens kupienia
    kasy raz na czas z niej korzystając nawet bez potrzeby. Mnie chodzi
    natomiast o to, czy po zakupie istnieje obowiązek ewidencjonowania wszystkiego
    co ewidencjonowaniu podlega. Jednym słowem - czy zwolnienia podmiotowe
    wymienione w załączniku tracą moc po zakupie kasy.
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2004-03-05 15:13:35
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

> [...]
    > co ewidencjonowaniu podlega. Jednym słowem - czy zwolnienia podmiotowe
    > wymienione w załączniku tracą moc po zakupie kasy.

    Nie, dlatego ze zwolnienie podmiotowe (export import) jest zwolnieniem
    ustawowym
    i przez kase nie moze zostac utracone.

    Darek