  • 1. Data: 2009-11-07 20:03:18
    Temat: Kiedy zaliczka jest nie do pobrania (info wg US)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Chodzi o zaliczkę od "nieodpłatnych świadczeń".
    Czy to się Waszym zdaniem nie kwalifikuje do TK?

    http://podatki.pl/artykuly/14_8763.htm
    +++
    W przypadku gdy przepisy ustawy podatkowej nakazujš pobranie
    i wpłacenie podatku przez płatnika podmiotem zobowišzanym
    jest płatnik, nie zaœ podatnik.
    Brak możliwoœci poboru zaliczki na podatek od wynagrodzenia
    ze stosunku pracy za dany miesišc nie zwalnia płatnika
    z obowišzku pobrania i wpłacania w prawidłowej wysokoœci
    zaliczek na podatek.
    Dokonana wpłata zaliczki przez pracownika pozostaje już
    w gestii rozliczeń pomiędzy pracownikiem, a pracodawcš.
    Pracodawca może żšdać od pracownika zwrotu wpłaconego
    podatku, ale nie jako warunek wpłaty do urzędu skarbowego.

    Płatnik nie może pobrać zaliczki po ponownym rozpoczęciu
    dokonywania wypłat na rzecz pracownika.
    ---

    ...i to by było na tyle.
    Robienie przez państwo "złego pracodawcy", który tak
    naprawdę sam ma pistolet przystawiony do głowy, przy
    jednoczesnym zmuszeniu go do "pobrania zaliczki" :P
    i braku dania narzędzi do egzekucji tej powinności
    jakoś nie kojarzy mi się z "państwem prawa".
    Czy wniosek, że w przypadku udzielania "nieodpłatnych
    świadczeń" pracodawca powinien brać weksel "na zabezpieczenie
    potencjalnych zaliczek" wydaje się być prawidłowy?

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-11-07 21:30:40
    Temat: Re: Kiedy zaliczka jest nie do pobrania (info wg US)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-11-2009 o 21:03:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Chodzi o zaliczkę od "nieodpłatnych świadczeń".
    > Czy to się Waszym zdaniem nie kwalifikuje do TK?

    Niedawno sam argumentowałeś, że to taki sam przychód
    jak inne, co wynika z konstrucji podatku dochodowego.
    A obecnie że integralnym elementem pd są zaliczki,
    to nie płakać tylko płacić ;)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-08 01:18:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Niedawno sam argumentowałeś, że to taki sam przychód
    > jak inne, co wynika z konstrucji podatku dochodowego.
    > A obecnie że integralnym elementem pd są zaliczki,
    > to nie płakać tylko płacić ;)

    Chyba nie zalapales o co chodzi Gotfrydowi.
    Pracodawca ma bezwzglednie odprowadzic zaliczke podatkowa
    od takich swiadczen nawet wtedy, gdy w danym miesiacu
    nie ma zadnych wyplat, od ktorych mozna ten podatek potracic.
    Jednoczesnie w miesiacu nastepnym pracodawcy NIE WOLNO juz
    tej zaliczki odebrac z nastepnej ewentualnej wyplaty.
    I to kwalifikuje sie do TK.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-11-08 01:56:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > Jednoczesnie w miesiacu nastepnym pracodawcy NIE WOLNO juz
    > tej zaliczki odebrac z nastepnej ewentualnej wyplaty.

    łe,
    co za problem
    niech pracodawca przyzna premię i pobierze na podatek.

    tak jak z wygranymi rzeczowymi + 1000 zł.

  • 5. Data: 2009-11-08 08:33:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-11-2009 o 02:18:09 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Chyba nie zalapales o co chodzi Gotfrydowi.
    > Pracodawca ma bezwzglednie odprowadzic zaliczke podatkowa
    > od takich swiadczen nawet wtedy, gdy w danym miesiacu
    > nie ma zadnych wyplat, od ktorych mozna ten podatek potracic.

    To tak jakbyś mówił że wypłacasz pracownikowi banknot 100zł
    i nie masz drobnych żeby jeszcze jakieś podatki odprowadzać.

    --
    Tomek