    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilka pytan odnosnie samochodu w DG i VAT
    Date: Tue, 27 Apr 2010 23:45:29 +0200

    Konrad L wrote:

    > bede Vatowcem, jednak olbrzymia czesc moich dochodow bedzie objeta
    > stawka 0% nie wiem, moze nawet nic mi sie nie trafi w ciagu roku co by
    > bylo objete inna niz 0% stawka, czyli w praktyce nie bede mial
    > naleznego VAT-u).

    Może się upewnij czy 0% czy może zwolniony

    > 1. Wyczytalem ze aby wprowadzic samochod jako srodek trwaly musze
    > uzyskac oswiadczenie od 2-giego wspolwlasciciela ze on nie korzysta z
    > samochodu?

    Wg mnie nie trzeba, możesz amortyzować swoją połowę

    > 2. Samochod wprowadzam do Środkow Trwalych zgodnie z wartoscia na
    > dzien dzisiejszy, np wedlug ksiazeczki z US?

    Wg wartości wg dokumentu zakupu

    > 3. Amortyzuje go dzielac jego wartosc na 30 i odliczam od dochodow
    > 1/30 jego wartosci przez 30 kolejnych miesiecy?

    Jeśli spełnia definicję auta używanego z ustawy, to tak.
    (zaraz wyskoczy Gotfryd i napisze, że kupiłeś auto w innym celu i ...)

    > 4. Co sie dzieje gdy sprzedam samochod przed uplywem tych 30 miesiecy,
    > zalozmy po 6 miesiacach od wprowadzenia do ŚT. Mimo wszystsko place
    > podatek 19% od wartosci pojazdu jaka bedzie mial za te 6 miesiecy,
    > defacto tracac na tym sporo(bo nie zdazylem go zamortyzowac i nie
    > stracil jeszcze za duzo na wartosci)?

    Zapłacisz normalny podatek jak od swojej działalności gdy coś sprzedasz.

    > 5. O co dokladnie chodzi z tym Vat-em :) Czy dobrze rozumiem ze aby
    > odliczyc vat od nowego samochodu, od paliwa, czesci itp to musze
    > najpierw miec naliczony vat od dochodow?

    Nie.

    Tzn innymi slowy przy
    > zalozeniu ze w ciagu roku nie zarobie na niczym oblozonym skladka
    > wyzsza niz 0% to w praktyce nic nie bede mogl odliczyc?

    Też nie. Odliczyć nie masz od czego, więc wychodzi Ci do zwrotu.
    Ale powtarzam - napisz co zamierzasz robić, bo pewnie myślisz o innej stawce
    lub jej braku -
    (czyli o sprzedaży nieopodatkowanej) a nie o stawce 0%

    Ma znaczenie.