eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKilka waznych dla mnie pytan w sprawie DG (dlugieeeee) › Re: Kilka waznych dla mnie pytan w sprawie DG (dlugieeeee)
    From: "Agata" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilka waznych dla mnie pytan w sprawie DG (dlugieeeee)
    Date: Fri, 25 Apr 2003 22:15:29 +0200

    > 1. Mamy samochod osobowy (bez kratki), ktory chcemy najkorzystniej
    wciagnac
    > do DG. W dowodzie rejestracyjnym jako wlasciciel jestem wpisany tylko ja.
    > Jak to rozwiazac ? Z poradnikow typu "Samochod w firmie" etc. doczytalem
    > sie, ze nalezy sporzadzic umowe uzyczenia (bezplatnego, bez koniecznosci
    > rejestracji w US).
    Tak, można

    Ale czy wtedy samochod moze zostac zaewidencjonowany jako
    > srodek trwaly (amortyzacja)
    A tego nie wiem

    zalezy nam na wrzucaniu w koszta kosztow
    > paliwa, myjni, zakupu czesci, serwisowania samochodu.
    A co za problem? Zakładasz EPP i w koszty.

    > 2. Sprawa rozliczania kosztow. Czy na kazdy wyjazd np. po zaopatrzenie
    musze
    > miec fakture na paliwo ? Zdarzylo nam sie kilka wyjazdow po towar a
    samochod
    > w danym dniu nie byl tankowany. Czy faktura zakupu w hurtowni w miescie X
    > oddalonym o 120km od siedziby firmy jest dowodem na przejechanie
    kilometrow
    > czy nie ?
    Wydaje mi się, że jest. Ale czy zawsze musi to być jakoś udokumentowane? Co
    gdy jedziesz do klienta (namówić go do zakupu) do transakcji nie dochodzi i
    nie masz żadnego rachunku a przecież wyjazd był związany z prowadzoną
    działalnością.

    > 3. Czy w przypadku wyjazdow poza miejscowosc gdzie jest siedziba sa jakies
    > limity km ? W obrebie miejsca dzialania DG jest 300km, ale jak z wyjazdami
    > "w Polske" ?
    Pierwsze słyszę. A poza tym to 300 km dotyczy umowy ryczałtu z pracownikiem,
    żona jako właściciel fimy nie ma takich ograniczeń.

    > 5. Nalezy prowadzic Ksiege ewidencji przebiegu pojazdu ? Faktury zwiazane
    > eksploatacja pojazdu (paliwo, czesci, przeglady, ubezpiecznie) nalezy
    > ewidencjonowac wylacznie w KEP czy takze w KPiR w dniu ich otrzymania.
    > Wydaje mi sie, ze wymienione faktury sa pomocniczymi dla KPiR i nie
    powinny
    > byc zalczne poniewaz na koniec miesiaca przenosi sie kwoty z KEP do KPiR ?
    Tak, dokładnie ale tylko do limitu przejechanych km

    > Dla niezmeczonych czytaniem mojego mega-posta wielkie dzieki i prosze o
    > odpowiedzi chetnie z podaniem podstawy prawnej..
    Oj a musi być :)?