    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilometrówka, faktura wewnętrzna
    Date: Tue, 17 Apr 2007 22:49:37 +0200

    On Tue, 17 Apr 2007, Kazimierz wrote:

    > Jak z faktury, na której są produkty do dalszej odsprzedaży, zaksięgować
    > produkty na własne, prywatne potrzeby? Mam tu na myśli produkty na przykład
    > chemii gospodarczej. Podobno można to zrobić fakturą wewnętrzną.

    Możliwości są dwie:
    - nie uznać w ogóle tych pozycji zakupu za KUP DG.
    Jak się fakturę dekretuje, to przecież można wpisać "poz.1 i 5 towar
    hanslowy, poz. 3 na cele wewnętrzne DG, poz 2 i 4 na cele osobiste
    nie zaliczone w koszty DG" i już
    - "przyjąć" do DG a następnie wystawić FW

    > Czyli sprzedaję samemu sobie po cenie zakupu?

    To się nazywa "przekazanie na cele osobiste" :)
    "Sprzedaż" jest czynnością cywilnoprawną i nie można sprzedać
    "samemu sobie", w VAT wprowadzono pojęcie "czynności prawnie
    zrównanej ze sprzedażą" (i wymieniono tam m.in. darowizny,
    przekazanie na cele osobiste itp).
    O ile w przypadku VAT regulacja jest jasna (FW dolicza się do obrotu
    i już) to przy dochodowym prawdę mówiąc trzeba by sprawdzić, czy
    "na dziś" wartość FW powinna być przychodem czy korektą kosztu.
    BTW:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...to masz do poduszki :>, pogoda robi się deszczowa, możesz czytać!
    :)

    pzdr, Gotfryd