  • 1. Data: 2007-04-12 21:51:04
    Temat: Kobieta na 3-letnim urlopie macierzyńskim - czy powinna dostać PIT od pracodawcy?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Czy kobieta przebywająca na 3-letnim urlopie macierzyńskim, mająca
    zatrudnienie i opłacane składki na ubezpieczenia przez pracodawcę
    powinna dostać od niego PIT z wyszczególnieniem składek na ubezpieczenia
    społeczne/zdrowotne? Kobieta nie pracuje i nie uzyskuje dochodów, a
    jedynie co miesiąc płacone są te składki w jakiejś-tam minimalnej
    wysokości i co miesiąc dostaje RMUA z tymi składkami.

    Maciek

  • 2. Data: 2007-04-13 06:30:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maciek napisał(a):
    > Witam
    >
    > Czy kobieta przebywająca na 3-letnim urlopie macierzyńskim, mająca

    eeeeeee....... 3letni urlop macierzyński? nawet zakładając że rodzi
    bliźniaki raz za razem (28 tygodni urlopu) to są to najszybsze ciąże w
    świecie ssaków ;)

> [...]
    > jedynie co miesiąc płacone są te składki w jakiejś-tam minimalnej
    > wysokości i co miesiąc dostaje RMUA z tymi składkami.

    Z opisu wynika że przebywa on na urlopie WYCHOWAWCZYM bez prawa do zasiłku.
    Składki za nią opłaca budżet państwa (być może za pośrednictwem
    pracodawcy, to szczegół).
    I odpowiadając na Twoje pytanie - nie, nie ma podstaw żeby ktokolwiek
    wystawiał jej PITa bo nie ma co na nim wpisać. ;)

    Maddy

    ps. i zadaj teraz takie pytanie w ZUSie czy US gdzie nikomu nie chce sie
    dociekać co miałeś na myśli... A potem biadolenie że "zrobiłem jak mi
    kazali i źle"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2007-04-13 06:38:06
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedynie co miesiąc płacone są te składki w jakiejś-tam minimalnej
    > wysokości i co miesiąc dostaje RMUA z tymi składkami.

    Nie ma 3 letnich urlopów macierzyńskich.

  • 4. Data: 2007-04-13 09:14:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Maddy napisał(a):
    > eeeeeee....... 3letni urlop macierzyński? nawet zakładając że rodzi
    > bliźniaki raz za razem (28 tygodni urlopu) to są to najszybsze ciąże w
    > świecie ssaków ;)
    Kajam się - chodziło o wychowawczy :-)
    I dzięki za wyczerpującą temat odpowiedź :-)

    Maciek

  • 5. Data: 2007-04-13 21:14:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Kajam się - chodziło o wychowawczy :-)

    Na wychowawczym pracodawca nic nie płaci urlopowanej, więc i nie ma za co
    PIT-a wystawić.

  • 6. Data: 2007-04-13 21:36:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Cavallino napisał(a):
    > Na wychowawczym pracodawca nic nie płaci urlopowanej, więc i nie ma za co
    > PIT-a wystawić.
    Nie płaci wynagrodzenia, ale płaci składkę na ubezpieczenie emerytalne,
    rentowe i zdrowotne (przynajmniej tak wynika z raportów RMUA),
    oczywiście w jakiejś minimalnej kwocie i ma to pewnie potem refundowane.

    Maciek

  • 7. Data: 2007-04-14 09:20:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nie płaci wynagrodzenia, ale płaci składkę na ubezpieczenie emerytalne,

    Pracodawca?
    Bez żartów proszę....

    > rentowe i zdrowotne (przynajmniej tak wynika z raportów RMUA),

    Niemożliwe.

    > oczywiście w jakiejś minimalnej kwocie i ma to pewnie potem refundowane.

    ?????

  • 8. Data: 2007-04-14 18:19:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pracodawca?
    > Bez żartów proszę....

    > Niemożliwe.

    > ?????

    No może nie płaci ale nalicza na deklaracji.
    Płaci skarb państwa.
    I tak, to sie umieszcza na RMUA więc dla kogoś niezorientowanego wygląda
    jakby pracodawca "płacił".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl