  • 1. Data: 2007-04-12 20:32:40
    Temat: KRiP - ewidecja sprzedaży na Allegro
    Od: b...@p...onet.pl

    Rozpoczęłam w tym miesiącu działalność gospodarczą. Zdecydowałam się
    na samodzielne prowadzenie KPiR. Moja działalność polega na sprzedaży
    wysyłkowej za pośrednictwem Allegro.
    Mam kilka problemów:
    1. jaką datę wpisywać w książce, tzn. datę sprzedaży na Allegro, czy
    faktycznego wpływu na rachunek? Jest to problem również dlatego, że
    kupujący będą przesyłać mi koszty przesyłki, raz wyśle ktoś z
    priorytetem raz z opłatą za zwykłą paczkę. Wygodniej by mi było więc
    robić wpis pod wyciąg bankowy, z datą wpływu.
    2. ewidencję sprzedaży chciałabym drukować sobie z Allegro, nie wiem
    tylko czy muszę wpisywać każdą osobę osobno, czy z wydruku np. gdy
    sprzedam 1 dnia 5 rzeczy tylko sumę razem. No i tu też problem, bo
    pieniądze mi będą wpływać w różnych terminach, czy więc jestem
    zobowiązana do wypisywania samodzielnie wszystkich wpływów?
    Jak wpisać ewidencje sprzedaży prawidłowo do KPiR jako zsumowane
    zestawienie? czy każda sprzedaż powinna być mimo wszystko wykazana
    oddzielnie?
    Czy dobrze rozumiem, że w kolumnie pozostały przychód powinnam wpisać
    kwotę przysłaną mi za opłatę pocztową? Czy też powinnam dodać kwotę po
    której sprzedałam z kosztami przesyłki?
    Dodam, że jest to mój początek, więc nie mam ani kasy fiskalnej ani
    nie płacę Vatu.

    Błagam o pomoc, nie wiem jak się do tego zabrać :( a już mam pierwsze
    grosze na koncie ze sprzedaży.

    Pozdrawiam,
    Beata

  • 2. Data: 2007-04-12 21:50:05
    Temat: Re: KRiP - ewidecja sprzedaży na Allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2007, b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > priorytetem raz z opłatą za zwykłą paczkę. Wygodniej by mi było więc
    > robić wpis pod wyciąg bankowy, z datą wpływu.

    Mam tzw. "głupie pytanie".
    Mianowicie, czy w takim przypadku nie prościej skorzystać z prawa
    ujmowania w KPiR wyników (zsumowanych) z ewidencji sprzedaży,
    w tym z ES VAT?
    Niżesz wspominasz o ewidencji sprzedaży, ale wyżej wyraźnie
    piszesz "książce".

    > Jak wpisać ewidencje sprzedaży prawidłowo do KPiR jako zsumowane
    > zestawienie?

    Czytałaś aby rozporządzenie o prowadzeniu KPiR?
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?file=260803.htm&st
    rona=1
    Rejestracja darmowa (albo poszukać innej strony :)).
    Par.8.2, par.19.2 i .4, par.21...

    > czy każda sprzedaż powinna być mimo wszystko wykazana
    > oddzielnie?

    Jest kilka prawidłowych metod ujmowania przychodu :) - jak rozumiem
    to się w głowie nie mieści :) ale niestety trzeba sobie wybrać.
    Można tak i siak - acz nie zupełnie dowolnie.

    > Dodam, że jest to mój początek, więc nie mam ani kasy fiskalnej ani
    > nie płacę Vatu.

    No to ES VAT odpada.
    I wyjaśniam że pominięte tematy zostawiłem bez komentarza, bo sam
    sprzedaży wysyłkowej nie prowadzę.

    pzdr, Gotfryd