eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKomputer osobisty w koszty DG - formalności › Re: Komputer osobisty w koszty DG - formalności
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Al Araf" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer osobisty w koszty DG - formalności
    Date: Tue, 22 Mar 2005 15:07:39 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 44
    Message-ID: <d1pcbr$3o0$1@inews.gazeta.pl>
    References: <d1p5ku$sbg$1@inews.gazeta.pl> <d1p6hf$btr$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello084010083133.chello.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1111504059 3840 172.20.26.243 (22 Mar 2005 15:07:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 22 Mar 2005 15:07:39 +0000 (UTC)
    X-User: al_araf
    X-Forwarded-For: 172.20.6.162
    X-Remote-IP: chello084010083133.chello.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:137238
    [ ukryj nagłówki ]

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

    Dzięki za odpowiedź.

    > Al Araf wrote:
    >
    > > Prowadzę DG, KPiR i VAT.
    > > Firma jest zarejestrowana w miescu mojego zameldowania (US nie czepia
    > > się, bo prowadzę sprzedaż poza siecią sklepową).
    > > Mam swój prywatny komputer domowy, kupiony przed rozpoczęciem DG,
    > > który wykorzystuję do prowadzenia DG.
    > > Jest to komputer leciwy, Celeron 500, niewielki dysk, monitor i
    > > drukarka Xerox p8e, więc wartość zestawu z pewnością nie przekracza
    > > 3500zł. Jeżeli dobrze rozumiem, cały zestaw mogę potraktować to jako
    > > jednorazowy odpis, nic nie amortyzuje i nic nie wpisuję do Ewidencji
    > > Środków Trwałych. W jaki sposób mogę wycenić wartość tego zestawu, czy
    > > mogę to zrobić "na oko", czy w jakiś oficjalny sposób (nie mam żadnej
    > > faktury, czy cennika dla tego zestwu ani poszczegónych części)?
    >
    > Wprost przeciwnie: wpisujesz do EŚT i amortyzujesz ednorazowo. Do KPiR
    > wpisujesz amortyzację. Inaczej się nie da. Jeśli nic się przez ostatnie
    > lata nie zmieniło to masz dwa wyjścia:
    > 1. Masz dokumenty zakupu i wtedy wartość = cena zakupu brutto. Wiem, że
    > to dziwnie brzmi ale ustawodawca nie przewidział, że obecna rzeczywista
    > wartość jest wielokrotnie niższa
    > 2. Nie masz dododów zakupu: wyceniasz sam wg cen z grudnia ubiegłego
    > roku. Najlepiej robisz "protokól wyceny". Dobrze jest mieć i trzymac
    > jakieś podkładki np ogłoszenia z Anonsów, cenniki itp.
    >

    Czy taki protokół wyceny musi wyglądać jakoś konkretnie, tzn. czy jakaś
    ustawa/rozporządzenie reguluje jego forme i treść?

    Zastanawiam się skąd wezmę cennik sprzętu, który już w 2004r był stary i nie
    był dostępny w sklepach. Chyba tylko stary cennik z komisu, ale skąt taki
    pobrać. Czy brak "podkładki" w postaci cennika (z oczywistych względow) może
    powodowac jakiś konflikt z US? Zapewne zależy to od konkrtnego US, jak
    wszystko....

    Pozdrawiam,
    Adam

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1