    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer w koszty, czy amortyzacja?
    Date: Mon, 19 Apr 2004 08:25:34 +0200

    On Sun, 18 Apr 2004, WaLker wrote:
    [...]
    >+ > ST musi być KOMPLETNY I ZDATNY DO UŻYTKU w momencie przyjęcia "na stan".
    >+ > Upgrade... to jest problem: z jednej strony jest zapis iż pojedyncza
    >+
    >+ Chodzi mi o to, czy kwoty za poszczególne części komputerowe sumują się w
    >+ dłuższym okresie? Czy podana kwota 3499 pln dotyczy roku podatkowego, czy
    >+ jest bezterminowa?

    Primo: nic nie przekracza "granicy roku".
    Secundo: zapis jest taki (a tak BTW, kiedy ostanio czytałeś CAŁĄ
    ustawę ??):
    +++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu [...] wartość początkową
    tych środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15, powiększa się
    o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki na nabycie
    części składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia
    przekracza 3.500 zł.
    Środki trwałe uważa się za ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych
    na ich przebudowę, rozbudowę, rekonstrukcję, adaptację lub modernizację
    w danym roku podatkowym przekracza 3.500 zł i wydatki te powodują
    wzrost wartości użytkowej [...]
    ---

    Zauważ: jest osobno wskazana "jednostkowa cena" dla "części", z czego
    wysnuwa się wniosek iż (jako przepis szczegółowy) zakupów częsci się
    NIE sumuje.
    W każdym przypadku widać, że liczy się suma "w danym roku" !

    >+ Czy ta kwota dotyczy wydatków poniesionych na sprzęt
    >+ komputerowy przez kilka lat, bądź cały okres działalności?
    >+ Księgowa coś mi mówiła, że chodzi o cały okres prowadzenia
    >+ działalności [...]

    Ykhm... a ta księgowa to kto ? Znajoma szwagra czy ktoś kto
    liczy KPiR za które *ty* odpowiadasz głową ? I *co* mówiła,
    nie przekręciłeś aby ? ;)

    >+ Chyba, że księgowa jest w błędzie? Jak to jest?

    Jest tak że nikt cię nie zwolni od obowiązku znajomości prawa !
    Zacznij a takim razie od czytania art.22 ustawy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)