    From: "WaLker" <j...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer w koszty, czy amortyzacja?
    Date: Mon, 19 Apr 2004 17:27:14 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@pedros.espol.com.pl

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:c60ker$52h$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> [...]

    Poczytam

    > www.lex.pl
    > i wiele innych...

    Witam!

    Poczytałem sobie ten artykuł 22 ustawy. Ale nudy! A ile możliwości
    interpretacji! Nawet się cieszę, że nie jestem księgowym :-) Żeby już
    zamknąć temat napiszę co mam zamiar kupić związanego z komputerami w tym
    roku. Zawsze na konkretnych przykładach lepiej wszystko wychodzi. Wszystko
    oczywiście mam zamiar wrzucić w koszty, bo nie jestem fanem amortyzacji.
    Jeśli gdzieś jest błąd to proszę powstrzymajcie mnie póki czas :-) Zgóry
    wielkie dzięki.
    1) Komputer z monitorem za 500 pln ( używany )
    2) Program office box za 2000 pln
    3) Drukarka (500 pln ) oraz płyta główna, procesor, pamięci, twardy dysk,
    ups, głośniki ( 3450 ).

    Jak rozumiem, ponieważ te części kosztują łacznie 3950 to muszę je
    amortyzować? Jeśli tak to od którego momentu? Czy po każdym zakupie trzeba
    podliczać wszystko od poczatku roku podatkowego? A jeśli się okaże, że już
    przekroczyłem 3500 to co wtedy? Amortyzuję tylko część, która przekroczyła
    mi próg, czy może wszystko wstecz łacznie z komputerem?

    A co jeśli mam na stanie 2 komputery i zakupię części wymienione w punkcie
    3? Przecież jedne z tych części mogą służyć do modernizacji jednego
    komputera, a inne do drugiego? Czyli jeśli części przeznaczone do
    modernizacji jednego z komputerów nie przekroczą 3500 pln to nie ma mowy o
    jego ulepszeniu i tym samym wrzucam wszystko spokojnie w koszty?

    Program nie zalicza się już do ulepszeń itd.?

    Czy jeśli kupię twardy dysk, ale założę, że używam go tylko do
    przechowywania danych ( szuflada ) i nie jest on elementem komputera, ale
    według mnie materiałem eksploatacyjnym takim samym jak cd za 1 pln, to czy
    takie uzasadnienie spodoba się urzędowi skarbowemu?

    Czy jeśli kupię 2 komputery, każdy za 3400 pln to, jak rozumiem mogę je
    wrzucić w koszty w całości, bo tych wydatków nie sumuje się, ustawa
    wspomina chyba o wartości jednego środka trwałego, a nie łacznych wydatków?

    Pozdrawiam
    WaLker