  • 1. Data: 2002-06-04 22:15:42
    Temat: Komputery osoby fizycznej w DG
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Mam 2 komputery i chce je jakos upchnąć do firmy spółki cywilnej (1 wspolnik
    to ja). Komputery są bez rachunków, dawno zakupione, modernizowane. Jak to
    zrobić, moze mi ktos podpowie?

  • 2. Data: 2002-06-05 05:30:37
    Temat: Re: Komputery osoby fizycznej w DG
    Od: "Beata" <m...@i...pl>

    najprościej jest wnieść je aportem do spółki

  • 3. Data: 2002-06-05 05:55:16
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Jako wkład do spółki - czyli już przy zawieraniu umowy spółki, albo później
    aneksem. Według wartości aktualnej (rynkowej) - opłata 1% od wartości.

  • 4. Data: 2002-06-05 06:46:17
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Pulsar" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jako wkład do spółki - czyli już przy zawieraniu umowy spółki, albo
    później
    > aneksem. Według wartości aktualnej (rynkowej) - opłata 1% od wartości.

    A dla soby fiz. prowadzącej dział. gosp. samodzielnie, KPiR, VAT?

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 5. Data: 2002-06-05 07:08:50
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > A dla soby fiz. prowadzącej dział. gosp. samodzielnie, KPiR, VAT?

    Wprowadzasz do EŚT wg własnej wyceny - jeżeli nie masz dowodu zakupu.

  • 6. Data: 2002-06-05 20:58:58
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    > Jako wkład do spółki - czyli już przy zawieraniu umowy spółki, albo
    później
    > aneksem. Według wartości aktualnej (rynkowej) - opłata 1% od wartości.

    Tzn. jeżeli dobrze zrozumiałem, mam wycenić poszczegolne podzespoły
    komputerowe wg aktualnych cenników, sporządzić aneks do umowy spółki , a co
    to za opłata?
    Jak to później wyglada w KPIR- jak to ująć?

  • 7. Data: 2002-06-06 06:22:54
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    co
    > to za opłata?
    > Jak to później wyglada w KPIR- jak to ująć?

    Dobrze zrozumiałeś. Sporządzasz aneks do umowy sc - wnosisz ten sprzęt
    aportem do spółki. Opłata to PCC - od wkładów do spółek cywilnych opłaca się
    1% podatku od czynności cywilno-prawnych. Wtedy wpisujesz to do EŚT i
    amortyzujesz. Jeżeli wartość sprzętu nie jest duża to najlepiej będzie jak
    spiszesz z kimś umowę kupna-sprzedaży - on to sprzeda spółce - spólka da to
    w koszty i po sprawie...

  • 8. Data: 2002-06-09 12:16:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 5 Jun 2002 07:55:16 +0200), "Pulsar"

    >Jako wkład do spółki - czyli już przy zawieraniu umowy spółki, albo później
    >aneksem. Według wartości aktualnej (rynkowej) - opłata 1% od wartości.

    A tak się zastanawiam nad trzecim wyjściem -- umową wypożyczenia
    (najmu czy jak to zwał)...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)