    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Date: Thu, 29 Oct 2009 12:36:18 +0100

    Maddy pisze:
    > Pieczątkę może sobie zrobić każdym, dowolną, pieczątka niczego nie dowodzi.

    Ale jest już kolejnym śladem. Ktoś ją musi wykonać, liczba potencjalnych
    świadków rośnie. Poza tym, wystawcy może się nie chcieć generować
    osobnej pieczątki dla fałszywego dokumentu. A jak podbije ją swoją, to
    będzie dowód, bo nie ma dwóch identycznych pieczątek.

    Więc jak mam wygenerować Ci wydruk ,,jesteś mondra i códowna'' to
    wygeneruję, bo w razie czego się wyprę. Ale jak mam podbić i podpisać,
    nawet lewą ręką, to się zdecydowanie bardziej zastanowię.

    > Jak ktoś chce sfałszować fakturę to ją sfałszuje, pieczątka i podpis
    > niczego nie poprawiają.

    Poprawiają. Co oczywiście nie znaczy, że dają 100% pewność. Ale gdyby
    NIC nie dawały, to po co by je stosowano od tysiącleci?

    > W wracając od tematu - nie ma obowiązku podpisywania i pieczętowania
    > faktur. Ba, przepisu unijne nie pozwalają państwom członkowskim nawet
    > takiego obowiązku nałożyć.

    Ale to nie państwo nakłada, a konkretny odbiorca. I jak nie chcesz na
    fakturze, to odbiorca se zażąda osobnej pisemnej umowy i co?

    > Faktura bez pieczątki i podpisu wystawcy to poprawna, ważna faktura.

    Co nie znaczy, że odbiorca musi taką chcieć...

    > Nie dajmy się terroryzować biurokratom. Każdy potulny interesant tylko
    > ich rozzuchwala.

    Dowód osobisty też można podrobić, a jednak się ich używa w urzędach.
    Tak to już jest, że w życiu często trzeba stosować pewne przybliżenia
    ideału, bo ideału się nie da osiągnąć. Goła faktura to jest ryzyko dla
    wszystkich stron. Jeżeli wszystkie podpisuję i stempluję, to jak ktoś mi
    zarzuci niepodpisaną, to w zaparte powiem, że na pewno fałszowana.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek