  • 1. Data: 2004-08-24 08:35:29
    Temat: Konsulat w Holandii
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mam taki dziwny problem. Konsulat Surinamu w Holandii chce ode mnie
    coś kupić. Chce VATu 0%, bo twierdzi, że jest zwolniony z VATu. Ale
    numeru NIP mi nie chce żadnego podać. Jak ja mam go traktować?
    Są tam jakieś inne wewnątrzholenderskie przepisy?

    Na razie zaproponowałem, żeby znalazł 'normalną' firmę z VAT ID, która
    kupi ode mnie sprzęt, a potem niech załatwiają między sobą - ale nie wiem,
    czy znajdzie...

    P.

  • 2. Data: 2004-08-24 09:21:29
    Temat: Re: Konsulat w Holandii
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > numeru NIP mi nie chce żadnego podać. Jak ja mam go traktować?
    > Są tam jakieś inne wewnątrzholenderskie przepisy?

    IMHO stawke '0' mozesz zastosowac przy WDT dopiero wtedy kiedy m.in.
    zostanie spełniony warunek o tym ze nabywca musi miec nr NIP (wyjatkiem
    jest sprzedaz wyrobow akcyzowych zharmonizowanych i nowych srodkow
    transportu).
    adi

  • 3. Data: 2004-08-25 22:02:56
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    "Paszczak" <s...@h...pl> wrote
    > Mam taki dziwny problem. Konsulat Surinamu w Holandii chce ode mnie
    > coś kupić. Chce VATu 0%, bo twierdzi, że jest zwolniony z VATu.

    Może coś przespałem, ale co ma do rzeczy, czy NABYWCA jest zwolniony z VAT
    lub nie jest?
    T.

  • 4. Data: 2004-08-25 22:28:13
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    toster <t...@w...pl> wrote:

    > "Paszczak" <s...@h...pl> wrote
    >
    > Może coś przespałem, ale co ma do rzeczy, czy NABYWCA jest zwolniony z VAT
    > lub nie jest?

    Jak w Polsce sprzedajesz jakiejś jednostce edukacyjnej, to czasem sprzedajesz
    z niższą stawką, niż 22% (przynajmniej przed 1.V tak było - uczelnia dawała
    mi pismo z Min.Edu. ze zgodą na zastosowanie stawki OIDP 3%).

    Widocznie ten konsulat ma coś podobnego - ale jak to się ma do WDT?

    Zresztą nieważne - zgodzili się zapłacić 22% więcej, więc 'sprzedaż
    wysyłkowa' i już.

    P.

  • 5. Data: 2004-08-26 21:28:28
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@g...removethispart.pl>

    Paszczak wrote:
> [...]
    > numeru NIP mi nie chce żadnego podać. Jak ja mam go traktować?
    > Są tam jakieś inne wewnątrzholenderskie przepisy?

    A to nie jest czasami tak, ze konsulat Surinamu traktuje sie jako
    terytorium Surinamu? Wowczas to juz bylby zwykly eksport, a nie sprzedaz
    wewnatrzunijna.

    pzdr
    Arkadesh