    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konto firmowe w banku
    Date: Mon, 31 Jul 2006 15:26:38 +0200

    .....Tester..... wrote:

    > czy jesli prowdze dzialalnosc gospodarcza na zasadach ogolnych
    > to musze miec konto firmowe w banku czy wystraczy jak mam osobiste
    > konto i z tego konta bede robil pzrelewy za faktury

    Było to już wielokrotnie. Więc może archiwum.

    A tak krótko:
    1. Podstawowy problem stanowią regulaminy banków, które zabraniają
    używania konta prywatnego do rozliczeń DG. Może się to skończyć nawet
    zamknięciem konta przez bank lub odmową przyjęcia albo wykonania
    przelewu (np wtedy gdy się najbardziej śpieszysz...).
    2. Zapłata ZUS za siebie, zapłata podatku dochodowego i VAT za siebie
    są rozliczeniami osobistymi i zawsze można je wykonywać z konta
    osobistego.
    3. Teoretycznie od odsetek z konta osobistego używanego do DG należy
    płacić podwójny podatek. Raz 19% pobierane przez bank, drugi raz
    doliczając je do dochodu firmy.
    4. Należy wsakazać takie konto ZUS-owi i urzędowi skarbowemu jako
    używane w DG. I w razie zaległości w opłatach danin komornik będzie
    wiedział gdzie szukać kasy.

    <reklama>
    5. Jak na razie prowadzenie konta firmowego w mBanku jest bezpłatne.
    Przelewy ZUS i US też. Inne przelewy po 1 zł.
    </reklama>