    From: "michal" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kontrola US, faktury, ksiegowanie
    Date: Fri, 13 Aug 2004 15:50:20 +0200

    >2. Czy jezeli niezaksieguje jakiejs wplaty jaka przyszla na moje konto (np.
    >zapomne albo swiadomie ja pomine) a osoba ktora tej wplaty dokonala nie
    upomina
    >sie o fakture itp to czy jest to przestepstwo i jezeli tak, jak jest ono
    karane
    >(czy np. jak mam 100 takich wplat, to musze je zaksiegowac i zaplacic od
    nich
    >podatek/vat czy od razu traktuja mnie jak przestepce i do wiezienia ;)?

    Powinienes zaksięgować i zapłacić.

    >3. Jak wyglada sprawa, gdy zakupu u mnie dokonuje osoba niepelnoletnia -
    komu
    >mam wystawic fakture i czy musze ja wystawic?

    A jak rozpoznajesz wirtualnie tych nieletnich?

    >4. Jezeli jakas firma / osoba dokona 2 razy wplaty za ta sama rzecz na moje
    >konto, raz na podstawie mojego polecenia zaplaty, drugi raz przez pomylke
    na
    >podstawie wystawionej przeze mnie faktury za ta wlasnie dokonana na
    poczatku
    >wplate, to musze jeszcze raz ja zaksiegowac, czy dokonac zwrotu wplaty, czy
    >moze moge sobie to pominac jako pomylkowa wplate albo potraktowac jako
    bonus?

    Uczciwosc nakazuje zwrócić pieniądze.

    >5. Jezeli przez pierwsze 3-4 miesiace dzialania firmy zaksieguje tylko
    niektore
    >wplaty (nie wykazujac jednak straty w zeznaniu i odprowadzajac calkiem
    niezly
    >podatek i VAT) a pozniej zaczne ksiegowac kazda wplate, to czy kontrola
    jaka
    >moge miec wezmie pod uwage moje "nawrocenie" a te niezaksiegowane wplaty
    >potraktuje tak, ze bede musial tylko je zaksiegowac i oplacic?

    Bedziesz musiał zapłacić z odsetkami za zwłokę i pewnie dostaniesz solidną
    grzywnę.

    Módl się, żeby nikomu nie wpadło do głowy sprawdzać kont bankowych, bo
    będziesz miał przerypane. Jeżeli nie wierzysz w skuteczność modłów, to
    najlepiej zmień konto i z tym nowym kontem działaj "po bożemu", a o starym
    "zapomnij".