    From: "michal" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kontrola US, faktury, ksiegowanie
    Date: Fri, 13 Aug 2004 17:26:22 +0200

    >Ok, jezeli zrobie to teraz, kiedy opoznienie ma juz 2-3 miesiace, to jak to
    >rozliczyc?

    Skorygować deklaracje PIT i VAT, wyjaśnić przyczynę korekty, dopłacić
    podatek wraz z odsetkami.

    >Np. po numerze PESEL. Czy wplaty od nieletnich takze podlegaja
    fakturowaniu?

    Z nieletnimi jest problem tego rodzaju, ze kazda transakcja z nimi bez zgody
    rodziców może zostać zakwestionowana. Będziesz wtedy musiał zwracać
    pieniądze. Jeżeli chcesz ryzykować, to moim zdaniem nie ma przeszkód z
    fakturowaniem.

    >Ok, a jezeli nie zwroce, to czy ponosze wowczas jakies konsekwencje?

    Moze ktoś cię pozwać o bezpodstawne wzbogacenie. Poza tym taka wpłata też
    podlega opodatkowaniu.

    >Co mi w takiej sytuacji moze dac zmiana konta?

    Jeżeli urząd skarbowy zażyczy sobie wglądu w konto, to pokażesz im nowe
    konto (najlepiej w innym banku) na którym wszystko jest w porządku. Stare
    będzie zlikwidowane. Jest niewielka szansa, że będą chcieli szukać
    zlikwidowanego konta. Możesz twierdzić w razie czego, że wcześniej
    sprzedawaleś za pobraniem albo gotówkowo.