  • Data: 2006-07-18 06:10:42
    Temat: Re: Kontrola na wniosek podatknika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Jul 2006, t wrote:

    > Więc rozumiem że nie ma co się wychylać bo i tak mogą mnie
    > w każdej chwili dopaść, przynajmniej jest szansa że nie skontrolują :) ?
    >
    > W sumie chyba racja, bo to przepisanie księgi na nowo to wręcz pożywka
    > to zarzutów mimo że z podatkiem jestem rozliczony na cacy i oszukiwać
    > nie mam zamiaru.

    Obok spytałem o kwalifikację pod czynny żal :)
    Spytaj jeszcze jakiegoś doradcę.
    IMHO - *jeśli* nie było zaniżenia podatku (a po korekcie jak rozumiem
    już nie ma) - tak sobie czytam:
    +++ KKS +++
    § 2. Nie jest przestępstwem skarbowym lub wykroczeniem skarbowym
    czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma.
    Art. 16.
    § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie
    skarbowe, kto po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił
    o tym organ ścigania, ujawniając istotne okoliczności tego
    czynu, w szczególności osoby współdziałające w jego popełnieniu.
    [...tu o konieczności zapłacenia należności...]
    § 4. Zawiadomienie powinno być złożone na piśmie albo przekazane
    ustnie do protokołu.
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub
    wykroczenia skarbowego,
    2) po rozpoczęciu przez organ ścigania czynności służbowej,
    w szczególności przeszukania, czynności sprawdzającej lub kontroli
    zmierzającej do ujawnienia przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego, chyba że czynność ta nie dostarczyła podstaw
    do wszczęcia postępowania o ten czyn zabroniony.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)