    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kontrola podatkowa z US - kilka pytań
    Date: Wed, 30 Apr 2008 22:50:10 +0200

    On Sun, 27 Apr 2008, JasonKidd wrote:

    > 1. Czy przychód powinienem wpisać w polu 8. Inne źródła? Skoro była to
    > sprzedaż z tytułu niezarejestrowanej dg.

    To poniżej to nie porada, doradcą nie jestem, ale moje własne zdanie
    poddawane pod dyskusję.
    IMO fakt prowadzenia nie zarejestrowanej DG nie powoduje (jeszcze), że
    sama czynność miałaby być sprzeczna z prawem (zresztą byłaby wtedy
    nieopodatkowana na mocy art.2.1.4)
    A sam fakt prowadzenia niezarejestrowanej DG nie powoduje, że przestaje
    ona być DG.
    Odrębnym pytaniem jest, czy "należy się" wtedy mandat za niezłożenie
    NIP coś-tam, nieprowadzenie DG itp.

    Krótko mówiąc: IMO wg przepisów to *jest* przychód z DG.
    ALE...
    Ale właśnie, ze względu na nieznany p. widzenia "pań z US" oraz fakt,
    że najprawdopodobniej nie otrzymałeś (jeszcze?) kompletu możliwych do
    otrzymania mandatów "za nieposkładanie deklaracji i zgłoszeń na czas",
    to ja bym w takim układzie dostosował się do tego, czego oczekują.
    Czyli *jeśli* ma być wpisane do PIT-36, to tam gdzie chcą.
    Tak czy siak, nie da się IMO odpowiedzieć na pytanie, czy US "wybiera"
    sobie jakąś formę (w znaczeniu, że wygodną pt. "krótka piłka") do
    ew. przyszłych roszczeń (mam na myśli przykładowy mandat za brak PIT).
    Ale... ale tak czy siak da rady w ten sposób ugryźć. Więc lepiej
    nie drażnić ;)

    Z opisu wynika, że nad VAT US przeszedł do porządku dziennego, czyli
    przyjął do wiadomości że się doszkoliłeś w sprawie obowiązku posiadania
    ewidencji ;)

    pzdr, Gotfryd