  • 1. Data: 2004-03-18 20:10:29
    Temat: Kopie faktur
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    Witam chciałem od administratora kopie faktur - chciałem sobie założyć DLS
    za 1PLN tylko trzeba przedstawic kopie faktur za internet). i otrzymałem
    taka odp. co o tym sadzicie??

    Zgodnie z obowiazujacym prawem podatkowym w Polsce (art. 29 ustawy o podatku
    od towarów i usłyg) podatnicy sprzedający towary i świadczący usługi na
    rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (czyli Pan
    (imie naziwsko) są obowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku
    należnego przy zastosowaniu kas rejestrujacych (fiskalnych). Kasa fiskalna
    znajduje się w siedzibie firmy ...... gdzie zawsze są dokonywane zapisy na
    podstawie wyciagów bankowych. Tak więc dla klientów, którzy nie prowadzą
    działalności gospodarczej dowodem potwierdzającym jest dowód zaplaty. Nie
    możemy więc spełnić Pańskiej prośby o przesłanie faktur.

    --
    Pozdrowienia,
    Dawid Partyka

  • 2. Data: 2004-03-18 22:30:34
    Temat: Re: Kopie faktur
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 18. marca 2004 21:10 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane DawidPartyka:

> [...]
    > kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujacych (fiskalnych).

    prawda.

> [...]
    > którzy nie prowadzą działalności gospodarczej dowodem potwierdzającym jest
    > dowód zaplaty. Nie możemy więc spełnić Pańskiej prośby o przesłanie

    No fakt, jeśli ich nie wystawili kiedyś, to prawda. Nie wystawią teraz
    wstecz. Możesz jednak domagać się wystawiania faktur na bieżąco.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-03-18 22:41:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, DawidPartyka wrote:

    >+ Witam chciałem od administratora kopie faktur

    Oryginałów chciałeś. Kopie też może ci dać :), zakazu nie ma.

    >+ taka odp. co o tym sadzicie??

    Bzdura. Przepisy szczegółowe dokładnie opisują co się robi
    jak został wystawiony paragon fiskalny a klient chce mieć
    fakturę: paragon musisz oddać, w zamian dostajesz fakturę.

> [...]
    >+ należnego przy zastosowaniu kas rejestrujacych (fiskalnych). Kasa fiskalna

    Prawda.

> [...]
    >+ działalności gospodarczej dowodem potwierdzającym jest dowód zaplaty.

    Niekoniecznie.
    Ordynacja jasno i wyraźnie stanowi że klient ma prawo do rachunku,
    paragon rachunkiem nie jest (nie ma "strony płacącej") natomiast
    faktura tak - czyli mają ci wystawić fakturę.

    >+ Nie możemy więc spełnić Pańskiej prośby o przesłanie faktur.

    Powinno być: "nam się nie chce, proszę nie zawracań głowy".

    Napisz im że jak nie wydadzą faktury lub rachunku (skoro podlega
    "pod fakturę" to rachunku wystawić nie mogą, ale to już nie
    twoje zmartwienie co chcą wystawić :)) to poinformujesz US
    że nie realizują wymagań Ordynacji Podatkowej. Pewnie wtedy
    pójdą do swojej księgowej i faktura się znajdzie ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-03-19 21:09:06
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

> [...]
    > że nie realizują wymagań Ordynacji Podatkowej. Pewnie wtedy
    > pójdą do swojej księgowej i faktura się znajdzie ;) !

    Klient ma prawo żądać wystawienia faktury tylko do 7 dni od daty wystawienia
    paragonu fiskalnego!. Oczywiście po dostarczeniu przez klienta oryginału
    tego paragonu.

  • 5. Data: 2004-03-20 00:25:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Mar 2004, Maciek wrote:
    [...]
    >+ Klient ma prawo żądać wystawienia faktury tylko do 7 dni od daty wystawienia
    >+ paragonu fiskalnego!.

    Przeoczyłem problem terminu wystawienia "papiera" w ogóle, to prawda.
    Ale przy tym co piszesz pojawia się problem prawny wałkowany tu
    (i ówdzie) w sprawie wątpliwości czy zapis "Jeżeli sprzedaż towaru
    lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone fakturą" z ustawy o VAT:
    - po pierwsze ma zastosowanie, skoro dla konsumenta (OF bez DG) faktura
    nie musi być wystawiona
    - po drugie nawet jeśli, to czy jest on wystarczającym uchyleniem
    prawa do otrzymania "rachunku po zgłoszeniu żądania" z Ordynacji.

    Nie mówię że nie masz racji ani że "praktyka stosowana" jest
    inna. Tylko że są wątpliwości :)

    >+ Oczywiście po dostarczeniu przez klienta oryginału
    >+ tego paragonu.

    A to bez wątpliwości :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-03-20 07:25:02
    Od: "DawidPartyka" <s...@a...cdrinfo.pl>

    > Klient ma prawo żądać wystawienia faktury tylko do 7 dni od daty
    wystawienia
    > paragonu fiskalnego!. Oczywiście po dostarczeniu przez klienta oryginału
    > tego paragonu.

    Tylko że on mi nawet paragonu nie wystawił, teoretycznie by mi starczyły 3
    kopie paragonu aby otrzymać DSL za 1PLN, a on nic nie wystawia. Wiec co z
    takim włascicielem firmy zrobić???

  • 7. Data: 2004-03-20 07:29:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 20. marca 2004 08:25 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane DawidPartyka:

    > wystawienia
    >
    > Tylko że on mi nawet paragonu nie wystawił,

    Bo pewnie nie ma nawet kasy fiskalnej. Przy sprzedaży na odległość nie ma
    obowiązku, więc może i przy sprzedaży usług tego typu też nie. Wpisał więc
    sobie radośnie przychody w ewidencję i już.

    > teoretycznie by mi starczyły 3
    > kopie paragonu aby otrzymać DSL za 1PLN, a on nic nie wystawia. Wiec co z
    > takim włascicielem firmy zrobić???

    Nic, pogodzić się z faktem, że jedyne co możesz dostać, to FV za ten
    miesiąc. Ew. jak ISP będzie miły i będzie chciał naciągnąć fakty, to
    dostaniesz np. za ostatnie trzy miesiące, ale wystawioną z datą
    tegomiesięczną.

  • 8. Data: 2004-03-20 09:43:49
    Od: "daryusz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciek <m...@o...pl> napisał(a):

    [...]

    > Klient ma prawo żądać wystawienia faktury tylko do 7 dni od daty wystawienia
    > paragonu fiskalnego!. Oczywiście po dostarczeniu przez klienta oryginału
    > tego paragonu.

    Wydaje mi się, że jest to termin 3 miesięczny. Tak przynajmniej określa
    art.87 par.4 Ordynacji. Tylko, że tam jest mowa nie o fakturze ale o rachunku.
    Ale jeżeli przyjdzie dawny klient do sprzedawcy, przedstawi paragon i poprosi
    o fakturę to nie widzę żadnych przeciwskazań żeby mu taką fakturę wystawić.
    Nawet po upływie 7 dni.

    Pozdrawiam, daryusz