  • Data: 2008-11-26 23:39:14
    Temat: Re: Korekta faktury w e-księgarni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 24 Nov 2008, Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 24 listopad 2008 09:58
    > (autor Rex
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <ggdqbm$2dl$1@news.onet.pl>):

    > Dane nabywcy koryguje się notą korygującą, a nie fakturą korygującą,

    Z zastrzeżeniem, że fakturą również *można*.

    > przy
    > czym Gotfryd kiedyś zwracał uwagę na to, że korygowanie na inny podmiot
    > gospodarczy jest niezgodne z prawem.

    Mówisz, że napisałem "gospodarczy"?
    To się chyba rozpędziłem...
    Może na samo "inny podmiot" by starczyło?

    Przeciwwskazanie natomiast jest inne - fakt wzięcia faktury bez
    danych DG i bez NIP może *sugerować* brak zamiaru nabycia w celu DG
    (a to już implikowałoby podważenie kosztu).
    Oddzielna sprawa to teza, że prawdopodobnie nikt się nie przyczepi,
    wydaje się wysoce prawdopodobne :)

    pzdr, Gotfryd