    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
    Date: Tue, 3 Dec 2002 23:59:34 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0212031723140.7925-100000@irys.st
    anpol.com.pl...

    > ..odświeżam sobie że od RiR w limicie VATu nie płacimy jako
    > rzekłeś (tj. odliczamy naliczony),
    > a od każdego innego towaru
    > reklamowego tak. Dobrze podsumowałem ??
    > (Popotwierdzajcie, bo koniec roku blisko i coś by w RiR
    > wypadało wrzucić !)

    Bazując co napisano w tym wątku i w linkach które podałeś to wychodzi mi
    małe takie małe resume (nie chcę tylko potakiwac bo tak mamy większą
    kontrole nad wspólnymi przemyśleniami:)

    1 - od zakupów z tytułu RiR (0,25% przychodu) odliczam VAT naliczony od
    należnego nawet jeżeli ów zakup przekracza limit [zakupRiR=100zł +vat=22zł
    ; limit 0,25%przychodu=80zł--> to te 80 zł do KPiR ale do VAT-7 vat
    naliczony=22zł] i to koniec wszelkich ruchów w tej sprawie.
    2- od przekazanych lub zużytych towarów lub wyrobów własnej produkcji na
    potrzeby RiR to robie tak jak powyżej ale dodatkowo naliczam VAT od
    sprzedaży (wystawiam tzw. fakture wewnetrzną ze stawką jaka obowiazuje
    firmę przy sprzedazy na zewnątrz) i wykazuję go w VAT-7(w sprzedaży)

    3- niezależnie od powyższego jako rówoprawne dla 1 i 2 jest wpisanie
    kosztów (faktur) z RiR od razu w KPiR jako brutto i nie "bawienie sie w
    VAT" (z zachowaniem oczywiście limitu 0,25%przychodu)

    A teraz o reklamie "zwykłej" nielimitowanej to jeżeli:
    4 - dotyczy to zakupu usług/produktów obcych to VAT odliczam normalnie (jak
    w 1)
    5 - dotyczy to zakupu usług/produktów własnych (np. redakcja drukuje
    reklame w swojej gazecie, czy firma przekazuje ćzęść wyprodukowanych
    maskotek na cele własnej reklamy) to VAT odliczam tak jak w 2.
    Sark