  • 1. Data: 2005-03-06 10:46:55
    Temat: Koszty uzyskania przychodu a zmiana miejsca zamieszkania
    Od: "Marek MAX Marecki" <m...@A...o2.pl>

    Witam,

    Mam taki oto problem. W ciągu roku nastąpiła zmiana miejsca zamieszkana na
    inną miejscowość niż zakład pracy. Zmiana ta miała miejsce od 2.06 do 10.
    07. 2004. Jak poprawnie naliczyć w tym okresie przysługujące koszty
    uzyskania przychodu? Czy tylko dla miesiąców pełnych (tj. lipiec sierpień
    wrzesień) czy też dla wszystkich obejmujących dojazdy (tj. od czerwca do
    października)? A może przysługuje mi automatycznie limit na cały rok? Proszę
    o pomoc.

    --
    Pozdr.
    Marek

  • 2. Data: 2005-03-06 13:01:19
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Marek MAX Marecki
    <m...@A...o2.pl> wystukał[a]:
> [...]
    > wszystkich obejmujących dojazdy (tj. od czerwca do października)? A
    > może przysługuje mi automatycznie limit na cały rok?

    IMO od czerwca do października. (btw. chyba daty pomyliłeś 2.06 do
    07.10.2004 - wtedy to i październik jest) ;)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-03-06 13:56:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek MAX Marecki wrote:
> [...]
    > października)? A może przysługuje mi automatycznie limit na cały rok? Proszę

    7 x zwykle + 5 razy podwyzszone

  • 4. Data: 2005-03-06 14:45:53
    Od: "Marek MAX Marecki" <m...@A...o2.pl>

    > IMO od czerwca do października. (btw. chyba daty pomyliłeś 2.06 do
    > 07.10.2004 - wtedy to i październik jest) ;)

    Tak w rzeczy samej powinno być od 2.06 do 07.10.

  • 5. Data: 2005-03-06 22:35:19
    Od: "Marek MAX Marecki" <m...@A...o2.pl>

    > 7 x zwykle + 5 razy podwyzszone

    No właśnie, a skoro tak to wydaje mi się że zakład pracy który wystawił pit
    11 licząc koszty normalnie powinien sporządzić korektę tego. Tylko czy teraz
    nie jest za późno? A może ja mogę sam sobie policzyć koszty podwyższone bez
    angażowania zakładu pracy? Tylko czy to nie zaowocuje kontrolą skarbową

  • 6. Data: 2005-03-07 05:24:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek MAX Marecki wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > No właśnie, a skoro tak to wydaje mi się że zakład pracy który wystawił pit
    > 11 licząc koszty normalnie powinien sporządzić korektę tego.
    Nie. Nie musi, wręcz nie powinien, bo na pit-11 znajdują się takie KUP
    jakie zakład faktycznie naliczył.

    > A może ja mogę sam sobie policzyć koszty podwyższone bez
    > angażowania zakładu pracy?
    dokładnie. Powinieneś

    > Tylko czy to nie zaowocuje kontrolą skarbową

    nie

  • 7. Data: 2005-03-07 18:28:13
    Od: "kaska" <k...@o...wytnij_to.pl>

    > 7 x zwykle + 5 razy podwyzszone

    A czy jest jakiś przepis regulujący to? Tzn. ile dni trzeba mieszkać poza
    miejscowością pracy bądź ile dni trzeba np. pracować w drugim zakładzie aby
    nabyć prawo do podwyższonych kosztów?

  • 8. Data: 2005-03-07 19:01:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kaska wrote:
> [...]
    > miejscowością pracy bądź ile dni trzeba np. pracować w drugim zakładzie aby

    nie, nie ma.
    Ustawa mówi po prostu dojeżdżał.
    Ale zwykle to jest tak, że jak już pracujesz to zwykle dojeżdżasz cały
    miesiąć, z wyjątkiem miesiąca początkowego i końcowego.
    W związku z tym, jeżeli w tych dwóch miesiącach zdarzyło się, że
    musiałaś zacząć dojeżdżać do pracy (choćby to był nawet jeden dzień), to
    ja bym wpisał koszty podwyższone.