  • 1. Data: 2005-03-05 19:51:43
    Temat: Jak rozliczać taki biznes?
    Od: "Andrzej" <x...@t...pl>

    Mój biznes polegać będzie na sprzedaży (pośrednictwie) zdjęć w internecie.
    Sprzedający będą ładować zdjęcia na serwer. Za każde ściagnięte zdjęcie
    przez kupujących będą otrzymywali prowizję.
    Cały system rozliczeń oraz ceny będą w tzw.punktach.
    Kupujący będzie wcześniej kupował daną ilość punktów (pakiet). Następnie w
    dowolnej chwili będzie wymieniał punkty na na zdjęcia które umieścili
    sprzedający.
    Reasumując: Kupujący zamienia zł na punkty (jednostka rozliczeń w systemie),
    sprzedający otrzymuje prowizję w punktach - zamieniając je na złotówki.
    Pytania które mnie nurtują:
    1.Czy taka transakcja jest sprzedażą towaru czy usługi?
    2.Czy to jest sprzedaż komisowa?
    3.Jak opisać na fakturze nazwę towaru/usługi przy sprzedaży punktów?
    4.Jak opisana powinna być nazwa towaru/usługi na fakturze którą wystawi mi
    sprzedajacy?
    5.Jak opisać umowę/zlecenie dla sprzedających?

    Mnie osobiście wydaję się że nazwa powinna brzmieć:
    "Sprzedaż punktów na zakup zdjęć w serwisie xxxx" - faktura dla kupujących
    oraz
    "Prowizja za umieszczenie zdjęć w serwisie xxxx: - faktura dla
    sprzedających
    "Zleceniodawca zleca: Wykonanie i umieszczenie zdjęć w serwisie xxxx" - w
    przypadku umowy-zlecenia.

    Czy tak będzie poprawnie? Nie będzie problemu z tym że towar/usługa jest
    sprzedana przed jej zakupem?

    Z góry dziekuję za pomoc.

    Maciek

  • 2. Data: 2005-03-07 11:41:04