  • 1. Data: 2005-03-05 17:12:31
    Temat: koszty uzyskania przychodów dojazd !!! jak rozliczyć
    Od: "szuwar" <x...@g...pl>

    Witam wszystkich

    Mam nastepujący problem: nr 1

    Jestem zameldowany na stałe w tej samej miejscowości co mój zakład pracy tzn
    Lublinie mój pracodawca za rok 2004 w pit 11 uwzględnił mi roczny koszt
    uzyskania przychodu z tytułu umowa o prace 1227 zł oraz dodatkowo koszty z
    tytułu umowy zlecenia 1938 zł
    Natomiast z dniem 06-09-2004 zameldowałem sie czasowo(na 2 lata) w
    mijscowosci pod lublinem ok 10 km o czym oczywiscie nie informowałem swojego
    pracodawcy . czy w takim razie za miesiace 10-12 2004 przysługua mi
    zwiększone koszty za dojazd czy nie ? i w razie sprawdzenia czy wystarczy
    np przedstawic dokumenty przemeldowania czy w obecnej chwili jest juz za
    pozno jezeli zakłąd pracy tego nie uwzględnił zeby to odliczyc ?

    Dodam jescze ze juz dostałem zwrot podatku z tytułu innych odliczen

    ps wiem ze to nie są zadne duze pieniadze ale dlaczego mam je zostawic US

    pps jezeli mi przysługują zwiększone koszty to czy jesli nie zgłosze tego
    pracodawcy a on nie bedzie ich naliczał i na pit 11 znowu wystawi mi
    mniejsze mogę je zignorowac i w przyszłym roku np wstawić sobie te
    podwyzszone ???

    Mam jescze jedno pytanie bo nie znalazłem tego co określane jest przez
    dojazd z innej miejscowosci czy np dwie małe wsie jedna od drugiej o 10 km
    oddalone i mieszkam w jednej a pracuje w drugiej spełnia ten warunek aby
    wskoczyć na podwyzszone koszty ????

    PROBLEM 2 kolega uzyskał jedynie dochody z tytułu umowa o zlecenie -dzieło
    PIT 8B bez pit r dodam ze to jedyne legalne udokumentowane dochody:
    przychód 10750
    koszty uzysk przych 2150
    dochód 8600
    zaliczka na podatek pobrana 1634
    składki na ubezpieczenie społeczne 0
    skłądki na ubezpieczenie zdrowotne 0

    po obliczeniu wychodzi zwrot w wysokości kwoty wolnej od podatku tj po
    zaokrągleniu 530,10
    czy czegos nie pokniciłem ????

    BARDZO DZIEKUJE ZA WSZYSTKIE WYCZERPUJACE ODPOWIEDZI KONIECZNIE NA TEMAT
    :):)

    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2005-03-05 19:57:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    szuwar wrote:
> [...]
    > uzyskania przychodu z tytułu umowa o prace 1227 zł oraz dodatkowo koszty z

    1227, czyli bez podwyższonych kosztów.

    > Natomiast z dniem 06-09-2004 zameldowałem sie czasowo(na 2 lata) w
    > mijscowosci pod lublinem ok 10 km o czym oczywiscie nie informowałem swojego
    > pracodawcy .
    I dlatego dalej naliczał 102.25 miesięcznie.

    > czy w takim razie za miesiace 10-12 2004 przysługua mi
    > zwiększone koszty za dojazd czy nie ?

    tak.
    9 x 102.25 + 3 x 127 zł 82 gr
    Masz prawo taką sumę wpisać sobie do PIT.
    dwa wiersze niżej wpisujesz umowę zlecenie tak jak leci, tu nie ma limitów.

    > i w razie sprawdzenia czy wystarczy
    > np przedstawic dokumenty przemeldowania czy w obecnej chwili jest juz za
    > pozno jezeli zakłąd pracy tego nie uwzględnił zeby to odliczyc ?

    w razie kontroli US, wystarczy pokazać zameldowanie (a faktycznie
    udowodnić, że się tam mieszkało fizycznie, ale to musiałaby już być
    kotrola).
    jak chesz mieć naliczane wyższe koszty, to powiedz o tym zakładawi
    pracy, od następnego miesiąca zacznie ci naliczać wyższe.
    Oczywiście za rok dostaniesz pit z naliczonymi kosztami podwyższonymi za
    10 miesięcy, bo za styczeń i luty już ci wstecz naliczyć nie mogą, co
    nie oznacza, że sam na pit nie będziesz mógł wpisać pełnej kwoty za 12
    miesięcy.

    > Dodam jescze ze juz dostałem zwrot podatku z tytułu innych odliczen
    Nie rozumiem tego co tu napisałaś.
    Jaki zwrot od kogo, z jakiego tytułu?
    pit wysyła się raz do roku od całości.
    czy to co tu napisałeś mam rozumieć ak, że już raz pit-37 wysłałeś?
    Szykujesz sobie kłopoty.

> [...]
    > pracodawcy a on nie bedzie ich naliczał i na pit 11 znowu wystawi mi
    > mniejsze mogę je zignorowac i w przyszłym roku np wstawić sobie te
    tak

> [...]
    > oddalone i mieszkam w jednej a pracuje w drugiej spełnia ten warunek aby
    z ustawy
    "...jeżeli miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika w roku
    podatkowym było położone poza miejscowością, w której znajduje się
    zakład pracy, a podatnik nie uzyskiwał dodatku za rozłąkę,"

    definicja miejscowości powinna być jasna.

> [...]
    > składki na ubezpieczenie społeczne 0
    > skłądki na ubezpieczenie zdrowotne 0
    >
    > po obliczeniu wychodzi zwrot w wysokości kwoty wolnej od podatku tj po

    nie.
    530 zł 10 gr.

  • 3. Data: 2005-03-05 21:37:02
    Od: "szuwar" <x...@g...pl>

    ?> >
    > Nie rozumiem tego co tu napisałaś.
    > Jaki zwrot od kogo, z jakiego tytułu?
    > pit wysyła się raz do roku od całości.
    > czy to co tu napisałeś mam rozumieć ak, że już raz pit-37 wysłałeś?
    > Szykujesz sobie kłopoty.

    tak juz sie rozliczyłem uwzgledniając koszty uzyskania w wysokosci 1227 zł
    poprostu zapomniałem o tym ze poracodawca naliczał mi te nizsze
    a co do odliczen miałem prawo do odliczen z innego tytułu i juz dostałem
    zwrot nadpłaty na konto po przeanalizowaniu doszedłem do wniosku ze bez
    sensu jest robić korektę na zwiekszenie kosztów za 3 m-ce natoniast w
    przyszłym roku bedę o tym pamietał

    tak więc zadnych kłopotów nie przewiduje :):)

    pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
    szuw