  • 1. Data: 2003-11-14 22:05:34
    Temat: Kradziez towaru a KUP
    Od: "Megan" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Skradziono nam samochod z towarem; samochod byl ubezpieczony (dobrowolne
    AC)-tu nie mam pytan, natomiast towar nie byl w zaden sposob ubezpieczony.
    Za w/w towar wplacilismy dostawcy zaliczke; czy bedzie ona stanowila koszt
    uzyskania przychodu? W ustawie o PDOF nie znalazlam zadnych przeciwwskazan,
    ale chcialabym zeby ktos potwierdzil.
    Pzdr
    Malgosia B.

  • 2. Data: 2003-11-16 07:47:46
    Temat: Re: Kradziez towaru a KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Nov 2003, /slawek wrote:

    >+ Użytkownik "Megan" <s...@p...onet.pl>
    [...]
    >+ > Za w/w towar wplacilismy dostawcy zaliczke; czy bedzie ona stanowila koszt
    >+ > uzyskania przychodu? W ustawie o PDOF nie znalazlam zadnych[...]
    >+ A co z art. 23 ust 1 pkt 54 updf?

    IMO nie ma zastosowania: umowa w której *kupili* towar doszła do
    skutku ! Zastrzeżenia to ja mam, ale inne :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-16 08:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, Megan wrote:

> [...]
    >+ Za w/w towar wplacilismy dostawcy zaliczke; czy bedzie ona stanowila koszt

    Czekaj no.
    Towar był w waszym samochodzie.
    Znaczy sprzedawca go *wydał*. Wam.

    Pytam po dobroci :), jak sądzisz, czy sprzedawca wam:
    - "odpuści" resztę zapłaty
    - zapłaci VAT z własnej kieszeni (wystawiając FW)
    -...jakaś inna kombinacja z darowizną...

    ?
    Jak to sobie wyobrażasz ?
    Bo IMO to:
    - do wydania towaru doszło. Dostawca ma obowiązek wystawić wam
    f-rę VAT.
    - musicie zapłacić. Ryzyko było wasze !

    Teraz koszty:
    Standardowo: odsyłam do szukania "wróżka wróżek wróżki" i znalezienia
    negatywnej odpowiedzi na pytanie ;)
    Na KPiR zakupiony towar jest kosztem, zapłata za ów towar IMO pójdzie
    "normalnie" do zakupu tow. handlowych; w związku z tym należy się
    "normalne" prawo do odliczenia VAT.
    Na PK... zakup towaru kosztem nie jest (dopiero przy sprzedaży, ale
    tu sprzedaży nie będzie) - ale AFAIK istnieje pojęcie "strat"; tyle
    że jak się księguje straty "to nie ja, to inni" :) *Jeśli* moje
    rozumowanie jest prawidłowe (że wolno straty wliczyć w KUP) - no
    to jak poprzednio, VAT również. Ale PK to ja znam tylko z widzenia...

    Z okazji kradzieży samochodu nie pytam o zgloszenie na
    policję, bo nie sądzę żeby nie było.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-16 08:08:58
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Megan" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Za w/w towar wplacilismy dostawcy zaliczke; czy bedzie ona stanowila koszt
    > uzyskania przychodu? W ustawie o PDOF nie znalazlam zadnych

    A co z art. 23 ust 1 pkt 54 updf?

  • 5. Data: 2003-11-20 21:44:04
    Od: "Megan" <s...@p...onet.pl>

    > IMO nie ma zastosowania: umowa w której *kupili* towar doszła do
    > skutku ! Zastrzeżenia to ja mam, ale inne :)

    Witam
    Opisalam sytuacje bardzo skrotowo; moze teraz rozwine; jestesmy na pelnej
    ksiegowosci, towar kupilismy za granica; samochod z towarem zostal
    skradziony na terytorium Polski, czyli po przekroczeniu granicy, ale towaru
    nie zdazylismy juz odprawic. Za towar wplacilismy dostawcy zaliczke,
    pozostale zobowiazanie musimy uregulowac do konca stycznia 2004r. (fakture
    juz mamy, ale poki nie otrzymamy SADu nic z nia zrobic nie mozemy). Wg mnie
    to po otrzymaniu SADu, wartość netto z dokumentu stanowi KUP, a zaplacony
    przez nas VAT mozemy odliczyc. Jesli sie nie zgadzadzie to prosze o
    komentarze.
    Pzdr
    Malgosia B.