    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ksiązki jako KUP
    Date: Tue, 3 Apr 2007 00:54:00 +0200

    On Mon, 2 Apr 2007, jureq wrote:

    [...do Piotrka...]

    > Tak jak sam piszesz w remanencie początkowym można ująć tylko towary
    > handlowe a nie wyposażenie firmy. Więc jest bardzo prawdopodobne, że w
    > wypadku kontroli będą próbowali udowodnić, że nigdy nie próbowałeś tych
    > książek sprzedawać czyli inaczej mowiąc nie były nigdy towarem hadlowym.

    Hm... ale przecież w "normalnym" przebiegu księgowości owe książki
    tak czy siak kosztem stają się dopiero w momencie sprzedaży.
    Znaczy tak czy siak - nie widać momentu, w którym miałyby one
    stać się kosztem NIEZALEŻNIE od tego, czy próbował (nieskutecznie)
    je sprzedać, remanent początkowy kosztem nie jest, prawa?
    Znaczy protestuję przeciw sugestii (nie wiem czy zamierzonej) z Twojego
    postu, jakoby ujęcie w remanencie JAKKOLWIEK miało powodować stanie się
    książki kosztem :)
    Dopiero jej "zniknięcie" da taki skutek.
    Ale owo "zniknięcie" jest uzasadnione tylko przy sprzedaży lub (acz to
    absurdalnie brzmi) przy jej utracie (kradzież).
    Dobrze gadam?

    pzdr, Gotfryd