  • 1. Data: 2004-06-07 12:49:07
    Temat: Księgowanie faktur za paliwo
    Od: w...@i...pl

    No właśnie jak to jest po 1 maja?
    Prowadzę księgę przychodów i rozchodów i do celów działalności używam swojego
    prywatnego osobowego samochodu.

  • 2. Data: 2004-06-07 12:51:14
    Temat: Re: Księgowanie faktur za paliwo
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik w...@i...pl napisał:

    > No właśnie jak to jest po 1 maja?
    > Prowadzę księgę przychodów i rozchodów i do celów działalności używam swojego
    > prywatnego osobowego samochodu.

    Jest tak samo jak było. Ustawa o PDOF się nie zmieniła.
    A o co Ci konkretnie chodzi?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-07 13:13:42
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

    > Jest tak samo jak było. Ustawa o PDOF się nie zmieniła.
    > A o co Ci konkretnie chodzi?
    >
    > Maddy

    Pewnie to to z nowej VAT-7

    Informacie dodatkowe..

    "podatek naliczony od paliw..."

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-06-07 13:16:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Pewnie to to z nowej VAT-7
    >
    > Informacie dodatkowe..
    >
    > "podatek naliczony od paliw..."

    To czemu gośc nie pisze że jest VATowcem? My tu wróżki?
    Pytał jak księgować i powiedział że prowadzi PKiR - w tym zakresi nic
    sie nie zmieniło.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-06-07 16:09:27
    Od: "rafaello" <r...@w...pl>

    a co z odliczaniem VAt od części, remontów innych wydatków (oprócz paliwa
    oczywiście) związanych z eksploatacja takiego samochodu rozliczanego
    kilometrówką??

    Z ustawy zniknął przepis który mówił, że można odliczać VAT w przypadku gdy
    wydatki nie mogą być zaliczone do KUP z powodu przekroczenia norm w
    rozumieniu ustawy o podatku dochodowym os fizycznych.

    Ale zastanawiająca jest zamiana w art 88 ust 1 pkt 2 słów "nie może" (tak
    było w starej ustawie) na "nie mogłyby być"

    Co myślicie na ten temat?????????

  • 6. Data: 2004-06-08 07:26:53
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik rafaello napisał:
> [...]
    > wydatki nie mogą być zaliczone do KUP z powodu przekroczenia norm w
    > rozumieniu ustawy o podatku dochodowym os fizycznych.

    Od wydatków do limitu odliczasz, powyżej nie odliczasz. Proste, nie?
    Fajnie się robi jak w ciągu roku zdarzy się limit przekroczyć a w
    kolejnym(ch) miesiącu(ach) znowu zmieścić.

    > Ale zastanawiająca jest zamiana w art 88 ust 1 pkt 2 słów "nie może" (tak
    > było w starej ustawie) na "nie mogłyby być"
    >
    > Co myślicie na ten temat?????????

    Ja myślę, że jaki by nie wziąć wydatek to w takich czy innych warunkach
    może nie być kosztem.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 7. Data: 2004-06-08 19:24:06
    Od: "rafaello" <r...@w...pl>

    > Od wydatków do limitu odliczasz, powyżej nie odliczasz. Proste, nie?
    > Fajnie się robi jak w ciągu roku zdarzy się limit przekroczyć a w
    > kolejnym(ch) miesiącu(ach) znowu zmieścić.

    No właśnie. Też się nad tym głowię. W grudniu mogę przecież "natrzaskać"
    10.000 km i wówczas wszystkie faktury które "wystawały" ponad limit
    "wskoczą" mi do KUP. I co wtedy. Czy odliczać VAT od razu (nawet gdy limit
    kilometrówki jest przekroczony) zakładając że do końca roku faktury te
    zmieszczą się w limicie czy nie odliczać. Ale czy będzie można w grudniu jak
    już zrobię te 10.000 km skorygować deklaracje i odliczyć VAT.

    Tak na marginesie to dokładnie ten sam problem dotyczy wydatków na reklamę
    niepubliczną :(

    Dlatego proponuję poddać ten temat dyskusji :)

  • 8. Data: 2004-06-10 09:01:35
    Od: wlon <w...@p...onet.pl>

    Witam
    To może ktoś wyjaśni taki rachunek, jak go zapisać?
    Wartość brutto 122zł, netto 100, VAT - 22zł.
    Ile ma "wpaść" jako "Pozostałe wydatki" - 100 czy 122?
    Do tej pory wpisywałem brutto (bo nie można odliczać VAT-u) - a teraz?
    Jak wpiszę 100, to przecież tracę 22zł. Jak to jest?
    Pozdrawiam
    W.Ł.

  • 9. Data: 2004-06-10 20:07:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jun 2004, /slawek wrote:

    > + Użytkownik rafaello napisał:
    [...]
> [...]
    > +
    > + Ja myślę, że jaki by nie wziąć wydatek to w takich czy innych warunkach może

    Ale to chyba *bardzo* pesymistyczna interpretacja. Musiałaby prowadzić do
    wniosku że od niczego nie wolno odliczać VAT :]
    Ponieważ *literalnie* w ustawie *nie* zapisano tego co sugerujesz :) to
    IMHO czas na wykładnię celowościową :)
    Można próbować wnioskować że przepis ma na celu to samo ograniczenie
    co poprzednio: po prawdzie jest jakoś nazwana zasada (prawna) że jak
    ustawodawca zapisał coś dwa razy i zapisał to inaczej to co innego
    miał na myśli - to chyba tu nie ma zastosowania, bo "starego" zapisu
    już nie ma :) więc z tego że "nowy" ma inną treść jeszcze nic nie
    wynika.
    Jak na mój gust "nie mogłyby być" *lepiej* oddaje intencję niż stary
    zapis - bo "nie mogą być" (kosztem) wymaga łamańca :] żeby uznać że
    wolno np. odliczyć VAT od ST *przed* rozpoczęciem amortyzacji: przecież
    *nim* rozpoczyna się amortyzację wartość zakupu NIE jest kosztem...
    a tak ("z łamańcem") interpretowano :)

    IM*H*O (a nie jestem doradzcą) - zostało po staremu; Kto przeciw
    i dlaczego ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-06-11 10:09:10
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/10/2004 10:07 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >

    > Ale to chyba *bardzo* pesymistyczna interpretacja. Musiałaby prowadzić do
    > wniosku że od niczego nie wolno odliczać VAT :]

    Właśnie! Dlatego...

> [...]
    > miał na myśli - to chyba tu nie ma zastosowania, bo "starego" zapisu
    > już nie ma :) więc z tego że "nowy" ma inną treść jeszcze nic nie

    ...zakładam, że "nowy" należy rozumieć tak samo jak "stary".

> [...]
    > wolno np. odliczyć VAT od ST *przed* rozpoczęciem amortyzacji: przecież
    > *nim* rozpoczyna się amortyzację wartość zakupu NIE jest kosztem...

    Akurat co do środków trwałych to nie trzeba wykonywać łamańców ponieważ
    zarówno w nowej jak i starej ustawie jest/był stosowny artykuł: 88 ust.
    3 pkt 1. Już prędzej tu pasuje zakup towarów w PK.

    > IM*H*O (a nie jestem doradzcą) - zostało po staremu; Kto przeciw
    > i dlaczego ? :)

    Brak sprzeciwów, chociaż przyznam, że po prostu nie rozumiem celu
    zastosowania trybu warunkowego w tym przepisie.

    --
    /sl/sz