  • Data: 2004-09-24 06:49:37
    Temat: Re: Księgowanie paliwa
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    > Prosze oswiec mnie biednego najakiej podstawie sadzisz,
    > ze NIE NALEZY umieszcic w pozycji 42 deklaracji SUMY WSZYSTKICH
    > a wiec i paliwa wartosci netto ?

    A dlaczego należy ja tam umieszczac i jakie są konsekwencje nie
    umieszczenia tam tych suma, poza niemoznościa odliczenia VAT (jedyna
    znana mi konsekwencja nie ujęcia faktury na deklaracji)?

    Podpowiem Ci że US rgularnie czepia sie mnie że w tej kwocie jest
    wartośc netto zakupów od których nie przysługuje odliczenie bo jedne z
    programów którego uzywam nie potrafi sobie poradzić z fakturą łączoną -
    np. paliwo do osobówki i myjnia.
    Zaczełam nawet opecjalnie wpisywac te fakurę w dwóch kawałkach że się
    odczepili.
    To samo jest gdy w tej pozycji znajdą się zakupy zwolnione (podobna
    niemożność innego programu).

    > osobnej rubryki na netto od paliwa niema i nie isalem, ze jest.
    >
    > poz 41 wartosc netto zakupu ST
    > poz 42 wartosc neto nabycia POZOSTALYCH....

    Dla porzadku - 41 i 43.

    > mila Pani w US niejest co prawda zrodlem prawa w RP ale powiedziala,
    > ze nie ma podstaw przypuszczac, ze tylko opodatkowanych .

    Ponawiam pytanie - jaka jest konsekwencja nieujęcia zakupów od których
    nie przysługuje odliczenie VAT?

    Miła Pani w US nie ma pojęcia o tym że na obywatela obowiązek musi być
    nałożony, nie jest domniemany.
    Częste u pracowników administracji pańńtwowej, bez względu na szczbel.

    > Ja Madziu nie dopatrzylem sie podstawy,
    > ale licze, ze mi pomozesz..

    A masz podstawę ktora _nakazuje_ ujmować do odliczenia VAT
    _jakiekolwiek_ zakupy?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl