    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Księgowanie paliwa
    Date: Fri, 24 Sep 2004 13:11:15 +0200

    Maddy pisze:

    > Bo taki obowiązek, ponad podstawowe podawanie kwot Netto i VAT zakupów
    > do odliczenia, nałożono na podatnika. Obowiązek szczególny.
    >
    > Nie podanie tego jest niepodaniem wymaganych danych szczególnych.
    > Pominięcie zakupów nieodliczalnych w poz. 41 i 43 to po prostu
    > rezygnacja z odliczenia VAT.

    Ladnie piszesz o "zdrowym rozsadku".
    Lecz wiesz doskonale ze zdrowy rozsadek nieraz juz musial polec
    w zderzeniu z LITERA ustawy.
    W deklaracji napisalo ze ma byc
    "watosc netto w zl" "Nabycie towarow i uslug pozostalych"

    Kwota ta nie ma zadnego wplywu na zobowiazania podatkowe.

    w opisie pola 58 ze ma byc "
    Kwota podatku VAT zaplaconego przy nabyclu paliw...".
    Kwota tez nie ma ZADNEGO wplywu na zobowiazania podatkowe.

    Na deklaracji VAT jest wiecej pol, ktore nei maja wplywu na zobowiazania..

    Dlaczego jedne musimy wypelnic dokladnie a inne nie ?

    Sgodnei ze "zdrowym rozsadkiem". deklaracja powinna zawierac
    trzy pozycje

    podatek do zaplaty
    Podatek do przeniesienia
    Podatek do zwrotu
    wniosek oprzyspieszenie terminu zwrotu

    > A co w rubryce z podatkiem? Idąc tym tokiem rozmowania nalezy tam
    > wpisywac także VAT którego nie możemy/nie chcemy odliczyć.

    w rubryce "podatek naliczony wraz z uwzglednieniem korekt"

    Pytanie co to te "korekty"
    czy faktury korygujace, zcy korekta wynikajaca z niemoznosci odliczenia..

    Tez niejest jasno napisane...zwlaszcza ze jest i trzecia korekta
    (po roku wynikajaca z korekty wskaznika) i drugiepole dla korekty.

    Widac wyraznie, ze cos ktos nie przemyslal do konca..w ministerstwie.

    > Nie, jeżeli nie są to uwagi na piśmie tylko "trucie d..."
    > Poza tym ma takie same podstawy jak ścigac mnie za nie wpisanie tam
    > zakupów od których odliczenie nie przysługuje. Może mi palcem pogrozić.

    miejmy nadzieje...

    > Ustawodawca zostawił ta kwesti zdrowemu rozsądkowi podatnika. Rzadki to
    > przypadek, dlatego wprowadza tyle zamieszania. ;-) Trzeba odkurzyć
    > nieużywane narzędzie, naoliwić...

    Gdyby rzeczywiscie zostawil, (jak wprzypadku rejestru) to chwala by mu za to
    byla..

    > To zapytam jeszcze raz, troche inaczej - naprawde uważasz że jeżeli
    > zrezygnuje z odliczenia VAT (w końcu to jest prawo, nie obowiązek) to
    > musze ten zakup wisac ewidnecj VAT i do deklaracji? I co potem?
    > Deklaracja sie nie zamknie, różnica między podatkim naleznym a
    > odliczonym nie będzie wynikała z deklaracji ale z jakiegos liczenia w
    > powietrzu.

    Noo to jest problem....

    > Naprawdę zlożyłbys taka deklarację w US i zdrowy rozsądek by cie nie
    > uwierał?

    Rozsadek to bymneiuwieral, bybym napisal ministrowi ze mi siepieniadze
    naleza i z nich zrezygnowal.

    > Zeszta rób jak chcesz. jak lubisz. W końcu każdy ma jakie zboczeniam
    > jeden choduje znaczki, drugi zbiera rybki, trzeci wpisuje wszystko jak
    > leci do deklaracji VAT.
    >
    > Ale nie mam zamiaru dokładac sobie roboty w wyniku nieuzasadnionej
    > paranoi.

    Widzisz .. to zalezy cojest,a co ne jest dokladaniem roboty..
    dla mnie byloby dokladaniem sobie roboty poprawienie niedoliczanie...

    Naprawde..

    Inaprawde jestem za tym, zeby ustawodawca pozostawilnam to do wyboru..
    Ale czy zostawi, czy nie wymysli kiedys kary za nie wpisanie
    PRAWDZIWYCH danych ktore nie maja wplywu na zobowiazania ?

    Pozdrawiam pojednawczo

    Boguslaw