  • 1. Data: 2004-09-20 15:32:51
    Temat: Księgowanie paliwa
    Od: "wito" <w...@n...pl>

    Wiadomo ze od paliw nie odliczamy podatku VAT, ale czy nalezy wartosc
    ujmować w ewidencji vat, i jak to robić. Piękne dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2004-09-21 08:16:01
    Temat: Re: Księgowanie paliwa
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    wito pisze:

    > Wiadomo ze od paliw nie odliczamy podatku VAT, ale czy nalezy wartosc
    > ujmować w ewidencji vat, i jak to robić. Piękne dzięki za pomoc.

    Odpowiedz jest taka:

    W ewidencji VAT nalezy umiescic to, copotrzebne doprawidlowego wypelnienia
    deklaracji VAT.
    A robi sie to tak, jak sie komu podoba.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-21 10:12:48
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Odpowiedz jest taka:
    >
    > W ewidencji VAT nalezy umiescic to, copotrzebne doprawidlowego wypelnienia
    > deklaracji VAT.
    > A robi sie to tak, jak sie komu podoba.

    Owszem, choć zalecane chyba byłoby prowadzenie jakiejś ewidencji VAT od
    paliwa, bo to przecież też potrzebne do deklaracji VAT. Ja osobiście
    stworzyłam sobie do tego celu oddzielny rejestr.

    Pozdrawiam
    monika

  • 4. Data: 2004-09-21 11:25:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kalina napisał:

    > Owszem, choć zalecane chyba byłoby prowadzenie jakiejś ewidencji VAT od
    > paliwa, bo to przecież też potrzebne do deklaracji VAT. Ja osobiście
    > stworzyłam sobie do tego celu oddzielny rejestr.

    A co napisał Bogusław?
    Jego odpowiedź była kompletna - jeżeli coś jest potrzebne do deklaracji
    trzeba to ewidencjonowac. To wyczerpuje wszelkie warianty osobnych
    rejestrów, łącznych rejestrow, rejestrów w kropki i słoniki, zapisywania
    na ścianie w kibelku i cegłą w kominie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-09-21 11:27:42
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Kalina pisze:

    > Owszem, choć zalecane chyba byłoby prowadzenie jakiejś ewidencji VAT od
    > paliwa, bo to przecież też potrzebne do deklaracji VAT. Ja osobiście
    > stworzyłam sobie do tego celu oddzielny rejestr.

    Tylko dlaczego oddzielny ?

    Prosze zauwazyc co jest napisane w czesco D2 opisie poz 43 deklaracji
    VAT-7 (8).

    2. Nabycie uslug i towarow pozostalych

    Czy tam jest cos o opodatkowanych badz zwolnionych ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-09-21 15:29:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + > Owszem, choć zalecane chyba byłoby prowadzenie jakiejś ewidencji VAT od
    > + > paliwa [...]
    [...]
> [...]
    > + łącznych rejestrow, rejestrów w kropki i słoniki, zapisywania na ścianie

    No, z grubsza.
    Korzystając z rzadkiej okazji... ;)
    Sam ciekaw jestem co będzie jakby kiedyś US zechciał się
    przyczepić do moich delegacji (w kwestii VAT oczywiście :)).
    Mam przygotowaną taką wersję:
    "tak, bilety >100 km mam wpisane na delegacji. Tak, do EZ mam
    tylko sumę zakupów opodatkowanych z tabelki na delegacji.
    Jak to nie mam w ewidencji ?? <niepewnie> Przecież prowadzenie
    odrębnych rejestrów jest powszechne ??? <...> No to przecież
    ja mam częściowy rejestr na każdej delegacji !!!"
    :)
    Czy to jest wyjaśnienie w kropki czy w słoniki ??? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-09-22 08:54:57
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Tylko dlaczego oddzielny ?
    >
    > Prosze zauwazyc co jest napisane w czesco D2 opisie poz 43 deklaracji
    > VAT-7 (8).
    >
    > 2. Nabycie uslug i towarow pozostalych

    a osobiście miałam na myśli wypełnianie pozycji F-57 deklaracji VAT. Stąd
    oddzielny rejestr.

    Pozdrawiam
    monika

  • 8. Data: 2004-09-22 09:02:54
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Bogusław napisał, żeby ewidencję prowadzić, jak się komu podoba. Ja
    zasugerowałam wię, że łatwiej bedzie coś wykrzesać z papierzysków, jak
    zaprowadzi się oddzielny rejestr do paliwa, od którego nie przysługuje
    odliczenie VAT.
    Jego odpowiedź była owszem - kompletna, ale niestety nie wskazywała na
    najlepsze rozwiązanie - stąd mój komentarz.
    Nie zmuszam przy tym nikogo do stosowania tej właśnie metody - jesli komuś
    łatwiej czytać z rysunków w toalecie - jego sprawa.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 9. Data: 2004-09-22 10:37:55
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Kalina pisze:

    > a osobiście miałam na myśli wypełnianie pozycji F-57 deklaracji VAT. Stąd
    > oddzielny rejestr.

    polacze to z druga odpowiedzia...

    Kalina pisze:

> [...]
    > Nie zmuszam przy tym nikogo do stosowania tej właśnie metody - jesli komuś
    > łatwiej czytać z rysunków w toalecie - jego sprawa.

    Szanowna Pani Moniko.

    Oczywiscie mozna na wszystko osobny tejestr prowadzic.
    Osobny na paliwo, osobny na prad, osobny na zakupy 22%, osobno na 7%.

    Chcialem jedynie zwrocic uwage, ze nowa deklaracja VAT-7(8) wymaga od nas,
    bysmy podali sume zakupu NETTO... CALEGO zakupu...
    w dwuch pozycjach ST i reszta.

    No i VAT (do odlizcenia) od tych zakupow.
    Nie widze zadnego problemu dorysowania jednej dodatkowej kreseczki
    i za nia pisanie tego VAT od paliwa...

    Ale gdy ktos widzi - oczywiscie moze sobie rejestr dodatkowy zalozyc.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-09-23 06:55:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:
    [ciach]

    > Chcialem jedynie zwrocic uwage, ze nowa deklaracja VAT-7(8) wymaga od nas,
    > bysmy podali sume zakupu NETTO... CALEGO zakupu...
    > w dwuch pozycjach ST i reszta.

    Boguś, obejrzyj Ty sobie deklarację VAT. Gdzie tam jest obowiązek
    podania wartości netto paliwa od którego nie przysługuje odliczenie?
    W mojej deklaracj jest tylko "podatek naliczony" rubryki na kwotę netto
    nie ma!

    Co zresztą jeszcze bardziej ułatwia sprawę bo jest mniej do
    ewidencjonowania. ;-) Tylko jedna rubryka dodatkowo w rejestrze ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl