    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ku pokrzepieniu
    Date: Thu, 27 Nov 2003 11:30:08 +0100

    On Tue, 25 Nov 2003, Catbert wrote:
    >+ On 2003-11-25 15:35, Daniel Chlodzinski wrote:
    [...]
    >+ > No ale skoro jego decyzja naraza Skarb Panstwa na zwrot 17 mln + odsetki to
    >+ > moze go chociaz mozna zwolnic dyscyplinarnie ??
    >+
    >+ Istnieje jeszcze procedura karna, a o ile wiem, pracownicy aparatu
    >+ posiadają pełną zdolność penitencjarną.

    Ale to by wymagało IMO "działania umyślnego".
    A na pewno takie postawienie sprawy nie przejdzie, jeśli zarówno
    odwoławcze organy skarbowe (Izba) *jak i sąd* (!) uznały że
    "coś było nie tak" - wyrok cofający zasądzone podatki zapadł
    dopiero w rozszerzonym składzie...
    BTW:
    A postulat żeby sędziowie odpowiadali (cywilnie) za wyrządzone
    szkody to się już mało komu u nas w głowie mieści :) (testowałem
    na .prawo) - a AFAIK we Włoszech w latach 70' było referendum na
    ten temat (to też się mało komu mieści: żeby w referendum jakiś
    *konkret* prawny, a nie "to może do Unii przystąpimy" rozstrzygać).
    W ogóle nie ma u nas żadnego zabezpieczenia dla kogoś poddanego
    pod postępowanie "z zarzutu": przecież to że BSA+policja mogą
    zabrać komputery z firmy "bo podejrzenie" i jeśli podejrzenie
    się nie sprawdzi, to "podejrzany" poza stratami nie uzyskuje
    *NIC* - ma z praworządnością też mało wspólnego :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)