  • 1. Data: 2003-01-04 12:57:50
    Temat: Kupno auta-spadku kwestia prawna
    Od: "Origami" <o...@b...friko7.onet.pl>

    Witam.
    Kupuje swoje pierwsze auto i stąd prośba o pomoc!
    Był sobie pan, który miał samochód i dwoje dorosłych dzieci.
    Panu się zmarło, ostał się samochód - spadek.
    Było postępowanie spadkowe, dzieci czekają na uprawomocnienie
    wyroku i papier by sprzedać auto.
    Teraz pytania:
    1.Co muszą mi przekazać - papiery gdy:
    a) jedno jest właścicielem
    b)są współwłaścicielami
    2.Czy wystarczy standardowa umowa kupna - sprzedaży,
    czy potrzebny będzie notariusz.
    3.Jak wygląda sprawa podatku - 2% czy inaczej?
    Bogdan

  • 2. Data: 2003-01-04 23:58:39
    Temat: Re: Kupno auta-spadku kwestia prawna
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Najbezpieczniej byłoby, gdybyś kupił samochód przerejestrowany na nowego
    właściciela. Wówczas sporządzasz normalnie umowę i nie ma komplikacji.
    Jeśli chcecie to ominąć, to wydaje mi się, że musiałbyś sporządzić umowę
    ze spadkobiercami i do umowy dołączyć odpisy dokumentów dotyczących nabycia
    spadku. Powinno być - z tego co pamiętam - takie pismo z Urzędu Skarbowego,
    że podatek od spadku został uregulowany i spadkobiercy są właścicielami
    pojazdu. Dla bezpieczeństwa porozmawiaj w Wydziale Komunikacji, gdzie
    będziesz rejestrował pojazd, bo mogą mieć jakiś inny pogląd na tę sprawę.
    Nie widzę powodu do sporządzania umowy przed notariuszem, choć oczywiście
    błędem to nie będzie (tylko po co płacić?)