  • 1. Data: 2005-03-29 01:51:47
    Temat: Kupno mieszkania, remont i Psprzedaz
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    Witam
    Mam na oku mieszkanie do remontu które chciałbym kupić, wyremontować i po
    paru miesiącach sprzedać jako wyremontowane. Jakiego rodzaju obciążen ze
    strony US mogę się spodziewać? Dodam że mieszkanie będzie kosztować około
    70tys a w remont trzeba zainwestować około 40tys. Jeszcze jedno nie
    prowadze żadnej DG w Polsce

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-29 02:39:17
    Temat: Re: Kupno mieszkania, remont i Psprzedaz
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ebay wrote:
    > Jakiego rodzaju obciążen ze
    > strony US mogę się spodziewać?
    1. Pytania skąd miałeś legalnie 110 tyś.
    2. Kosztów notarialnych zakupu mieszkania
    3. 10% od sprzedaży mieszkania
    4. 19% podatku dochodowego pomiędzy różnicą zakupu i sprzedaży.
    5. Po kilku takich mieszkaniach kontroli, że prowadzisz działalność
    gospodarczą bez odpowiednich wpisów.

    Przy kosztach remontu wynoszącego 40% wartości mieszkania, to albo jest
    to mieszkanie w rynku warte wiele więcej, albo wyjdziesz na tym jak
    zabłocki na mydle.

  • 3. Data: 2005-03-30 09:12:35
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > 1. Pytania skąd miałeś legalnie 110 tyś.
    > 2. Kosztów notarialnych zakupu mieszkania
    > 3. 10% od sprzedaży mieszkania
    > 4. 19% podatku dochodowego pomiędzy różnicą zakupu i sprzedaży.
    A to co? Przecie w pkt. 3 jest ryczaltem pobrany podatek

    Pozdrawiam
    LG

  • 4. Data: 2005-03-30 11:25:38
    Od: "MARKUS" <m...@k...net.pl>

> [...]
    > 4. 19% podatku dochodowego pomiędzy różnicą zakupu i sprzedaży.
    > 5. Po kilku takich mieszkaniach kontroli, że prowadzisz działalność

    1. Skąd miałes legalnie 70 tyś. Kosztem remontu możesz się nie chwalić.
    2. Kosztów notarialnych zakupu mieszkania.
    3. 0% podatku jeśli oświadczysz że wydasz pieniądze na zakup mieszkania.
    4. 0% innych podatków
    5. Bzdura. Możesz kupować ile chcesz mieszkań bez DG i je sprzedawać. A że
    je pobielisz przed sprzedażą to co z tego?

  • 5. Data: 2005-03-30 12:04:35
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/30/2005 1:25 PM, Użytkownik MARKUS napisał:

    > 5. Bzdura. Możesz kupować ile chcesz mieszkań bez DG i je sprzedawać. A że
    > je pobielisz przed sprzedażą to co z tego?

    handlarze z allegro też tak myśleli

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-03-30 12:45:04
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MARKUS" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Skąd miałes legalnie 70 tyś. Kosztem remontu możesz się nie chwalić.
    Niekoniecznie.

    > 2. Kosztów notarialnych zakupu mieszkania.
    > 3. 0% podatku jeśli oświadczysz że wydasz pieniądze na zakup mieszkania.
    > 4. 0% innych podatków
    OK, pod warunkiem, ze zrobisz tak raz.

    > 5. Bzdura. Możesz kupować ile chcesz mieszkań bez DG i je sprzedawać. A że
    > je pobielisz przed sprzedażą to co z tego?
    "du hast mich gefragt" odpowiedzial za mnie

    LG

  • 7. Data: 2005-03-30 13:39:33
    Od: "MARKUS" <m...@k...net.pl>

    > "du hast mich gefragt" odpowiedzial za mnie

    Nie zrozumiałes mnie. Jest to całkowice legalne. Ci z allegro nie
    deklarowali dochodu. Sorry.
    Osobiste inwestycje w nieruchomości NIE są żadną działalnością gospodarczą.
    Przyjmując twoją logikę możnaby odradzić zbyt częste kupowanie/sprzedawanie
    akcji na giełdzie "bo podciągną to pod DG". Także wynajem - możesz
    wynajmować i 20 mieszkań i wcale nikt nie będzie twierdził że to DG.

  • 8. Data: 2005-03-30 15:02:57
    Od: ulapod <u...@g...pl>

    > handlarze z allegro też tak myśleli

    No bez przesady.
    Kupił,ale jadnak nie podobało mu się to za jakiś czas sprzedał.
    To sie moze zdarzyc każdemu.

  • 9. Data: 2005-03-30 22:22:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ulapod wrote:

    > No bez przesady.
    > Kupił,ale jadnak nie podobało mu się to za jakiś czas sprzedał.
    > To sie moze zdarzyc każdemu.

    jezeli "za jakiś czas" będzie mniej niż pół roku, to dochód dolicza się
    do podatku.

  • 10. Data: 2005-04-01 21:39:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Mar 2005, witek wrote:

    > + jezeli "za jakiś czas" będzie mniej niż pół roku, to dochód dolicza się do
    > + podatku.

    ...już tłumaczono że dla *nieruchomości* to nie jest pół roku (jak
    dla *ruchomości*) a pięć lat :) i że się *nie* dolicza a płaci
    ryczałtem... nieruchomości i ruchomości są opodatkowane odrębnie
    i *różnie* choć w art. 10 wymienione jedne po drugim :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)