  • 11. Data: 2003-04-30 06:36:47
    Temat: Re: Kupno od osoby prywatnej i sprzedaż jako firma.
    Od: "staff" <p...@g...pl.no.spam>

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chciałem kupować te rzeczy na aukcji
    internetowej i to nie w Polsce, więc jakakolwiek umowa komisowa ze
    sprzedającym nie wchodzi w grę, rachunek też nie bardzo.

    Widzę, że jedynym sposobem byłoby niewpisywanie zakupu do KPiR (no bo na
    podstawie czego), a tylko wpisywanie zysku i jeszcze płacenie od niego
    VATu - co z punktu widzenia podatków zupełnie by się nie opłacało :) Ale
    jeszcze spytam, czy to w ogóle byłoby legalne? Znaczy wpisywanie zysku ze
    sprzedaży czegoś, czego formalnie nie kupiłem?

    Pozdrawiam
    staff

  • 12. Data: 2003-04-30 15:07:01
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    A czy możemy to wszystko uporządkować?

    Ja jestem vatowcem, prowadzę KPiR. Prowadzę komis z telefonami. Na początku
    roku musiałam zarejestrować w US (nie pamiętam jak to się nazywało) "rejestr
    czynności cywilnoprawnych"(?)
    Dostaję taki telefon do komisu, wypisuję umowę VAT-KOMIS i czekam aż
    sprzedam.
    Sprzedaję i płacę podatek VAT od różnicy między tym co chciała osoba
    oddająca do komisu (nigdy nie rozróżniam komisanta od komitenta więc
    wybaczcie) a tym za ile sprzedałam. Jeśli wartość sprzedaży (brutto) jest
    wyższa od 1.000,00 to płacę jeszcze podatek od czynności cywilnoprawnych. Bo
    pytałam w US, że umów nie sumuje się misięcznie a w/w podatek płacimy od
    kwoty przekraczającej tysiąc złotych.
    Reasumując płacę 2 razy podatek?
    Moje pytanie brzmi jak wygląda sprawa z tym opodatkowaniem Vatowców?
    Jak wygląda procedura jeśli chodzi o te umowy i faktury.
    Dla mnie jest to strasznie skomplikowane.

    Pozdrawiam
    MonikaM

  • 13. Data: 2003-04-30 16:29:20
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Myliłem się coś mi się z pożyczkami poprzestawiało , składam konstruktywną
    samokrytykę
    (walnę parę razy baszką o ścianę, a wieczorem uchleję się na smutno ;-))

    > c) w pozostałych przypadkach - wartość rynkowa rzeczy lub prawa
    > majątkowego,
    > ----
    >
    > Ponieważ mowa jest o "rzeczy" (samochodzie) to dedukuję, że
    > niezależnie czy ustawodawca tak chciał czy nie - chodzi o *całą*
    > wartość "rzeczy".

    tak

    > Nabywasz prawa do ćwiartki samochodu - a PCC jest od wartości
    > całego... mylę się ?

    mylisz się, płacisz tylko od tego co kupiłeś, czyli jak kupujesz połowę auta o
    wartości rynkowej 2000zł., to od 1000zł płacisz podatek

    > Oczywiście prowadzi to do wniosku że np. przy obrocie nieruchomością
    > inny PCC należny jest przy nabyciu części udziału we współwłasności
    > a inny przy nabyciu części odrębnej współwłasności (znaczy: "pół
    > udziału w domu" i "połówka domu składająca się z lokali takich
    > i siakich") - ale być może tak jest.

    tak nie jest, płacisz od tego co kupiłeś, z tym że jeżeli kupujesz udział w
    nieruchomości bez zrobionego podziału fizycznego, to US weryfikując wartość liczy
    udział od całej nieruchomości i nie interesuje ich że ty np. kupiłeś tylko poddasze,
    parterze znajdują się drogie lokale użytkowe, no ale to chyba jasne

    > Czekam na relację :) (nie pali się, ale zeznania należy ujednolicić
    > albo przynajmniej wiedzieć o co się spieramy :))

    w miarę to chyba jednolite,
    a jeszcze mi w ręce wpadło rozp o VAT w sprawie skupu - sprzedaży samochodów (R.M.F.
    z 22.03.2002r. Dz.U.Nr 27 poz. 268) par. 67 ust.1 pkt 9
    1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług:

    9) odsprzedaż używanych samochodów osobowych oraz innych samochodów o ładowności
    do 500 kg, dokonywaną przez podatników, którzy nie byli użytkownikami tych
    samochodów,
    w części przewyższającej kwotę podatku obliczoną od różnicy pomiędzy ceną sprzedaży a
    ceną nabycia samochodu...

    tak że tym przypadku VAT od różnicy

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2003-04-30 20:13:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003, Slayer wrote:
    [...]
    >+ a jeszcze mi w ręce wpadło rozp o VAT w sprawie skupu - sprzedaży samochodów

    A tym toś mnie zaskoczył :)
    Połączenie komisu z kupnem-sprzedażą. Szkoda że tylko dla samochodów,
    bo usiłujących tak handlować jest sporo.

    pozdrowienia, Gotfryd