  • 1. Data: 2003-04-29 10:12:09
    Temat: umowa-zlecenie na małą kwotę a podatek
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Witam
    Właśnie dostałem pieniądze z umowy-zlecenia (108zł).
    Powiedziano mi że przy takich małych kwotach nie wydaje się pitu 8B. Czy
    to prawda??
    Jeśli tak toco mam zrobić żeby dostać zwrot podatku?? Wystarczy umowa i
    rachunek do niej??

    Zawsze to 26 zł więcej w kieszeni.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 2. Data: 2003-04-29 11:27:16
    Temat: Re: umowa-zlecenie na małą kwotę a podatek
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin Lubojański napisał:
> [...]
    > to prawda??
    Prawda.

    > Jeśli tak toco mam zrobić żeby dostać zwrot podatku?? Wystarczy umowa i
    Nie dostaniesz zwrotu podatku - od małych umów podatek pobierany jest
    ryczałtowo w wysokości 20% bez odliczania kosztów uzyskania przychodu.
    Dachodów z takich umów nie sumuje sie z innymi ani nie wykazuje na
    rozliczeniu rocznym.
    Troche tak jak z podatkiem od odsetek na rachunku bankowym.
    Zabrali Ci podatek, wpłacili do urzędu i koniec.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-29 11:39:13
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski(usunto)@pf.pl>

    Osobnik podający się za Maddy<m...@e...com.pl> nagryzmolił(a) w

> [...]

    > rozliczeniu rocznym.
    > Troche tak jak z podatkiem od odsetek na rachunku bankowym.
    > Zabrali Ci podatek, wpłacili do urzędu i koniec.

    Kurde szkoda, zawsze na piwo by było.
    A jaki jest próg od którego należy się PIT 8B ???

  • 4. Data: 2003-04-29 14:47:42
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    > Kurde szkoda, zawsze na piwo by było.
    > A jaki jest próg od którego należy się PIT 8B ???
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin Lubojański

    146 zł brutto

  • 5. Data: 2003-04-29 15:02:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2003, Marcin Lubojański wrote:

    >+ Osobnik podający się za Maddy<m...@e...com.pl> nagryzmolił(a)

    Oj, igrasz z ogniem ;)

    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Kurde szkoda, zawsze na piwo by było.
    >+ A jaki jest próg od którego należy się PIT 8B ???

    UoPDoOF art. 30, stan na 2003 rok (w zeszłym było nieco mniej):
    +++++
    3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota
    należności określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem
    płatnika nie przekracza 146 zł - w wysokości 20 proc. przychodu,
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd