  • 11. Data: 2009-09-14 19:02:05
    Temat: Re: Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 20:55
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m3ip$t7b$15@inews.gazeta.pl>):

    > Halo, pobudka, piekny sen sie skonczył.

    No to nie rozumiem. On płaci 18 % od przychodu bez praw do kosztów, a ja
    płacę 2%? A jakbym to łyknął jako przedsiębiorca? Np. ,,na magazyn'', a po
    pół roku by zgniły? To ja bym jeszcze KUP miał na grubą kasiurę... Można
    tak łyknąć coś od nieprzedsiębiorcy?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 12. Data: 2009-09-14 19:02:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 20:47
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h8m34n$opq$1@news.onet.pl>):

    > Kurde, zaczynasz brzmieć jako komentarze na Onecie... Im się wszystko z
    > katolikami kojarzy dla odmiany. Nawet zamach wykonany przez muzułmanów albo
    > łamanie praw w Iranie.

    Jeśli nie widzisz związku pomiędzy parciem na duże wydatki państwa -
    z jednej strony - a koniecznością wysokich i absurdalnych podatków - z
    drugiej strony - to nic na to nie poradzę.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-09-14 19:03:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 20:57
    wasz znak: <h8m3mk$t7b$16@inews.gazeta.pl>):

    > zrobiłem dwa założenia
    > a) ze za chwile sie zapyta czy zawsze sie płaci

    A nie płaci się zawsze? No to widzisz, zrobiłem założenie, że płaci się
    zawsze, pomijając jakieś tam drobnice do tysiąca czy podobnie.

    > b) że już wie, że przekroczył kwotę od której się nie płaci.

    No 15 tysięcy raczej ją przekracza, więc faktycznie pisałem z założeniem, że
    nie jest to sprzedaż starej książki na Allegro, bo gdzieś kiedyś mi się ten
    1000 obił.

  • 14. Data: 2009-09-14 19:04:07
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:h8m3mk$t7b$16@inews.gazeta.pl>:

    > zrobiłem dwa założenia
    > a) ze za chwile sie zapyta czy zawsze sie płaci
    > b) że już wie, że przekroczył kwotę od której się nie płaci.

    Toz pisałem, że potroljuje i juz to widać

    Meble od sąsiada za 15kPLN...

    > ale podatek sąsiada ma się nijak do PCC
    > Sąsiad może zupełnie z innych powodów podatku nie zapłacić.

    Bo i o sąsiadu nic nie wiemy -- zaraz okaże się że to również
    przedsiębiorca, meble zrobił sam i używał w DG, albo co lepsze były wpisane
    w EST etc...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2009-09-14 19:05:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:

    > No to nie rozumiem. On płaci 18 % od przychodu bez praw do kosztów

    co on płaci to nie twój problem :)
    to zależy, może płacić bez kosztów, może płacić z kosztami, może nie
    płacić nic.

    , a ja
    > płacę 2%?

    Aha. Za sam fakt transakcji. Ciesz się, że wyrazili to w procentach a
    nie stałą kwotą.

    A jakbym to łyknął jako przedsiębiorca? Np. ,,na magazyn'', a po
    > pół roku by zgniły? To ja bym jeszcze KUP miał na grubą kasiurę... Można
    > tak łyknąć coś od nieprzedsiębiorcy?

    A ja się na firmach w Polsce nie znam. Szkoda życia na przepisy.

  • 16. Data: 2009-09-14 19:08:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:02
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m3vl$r2g$1@news.onet.pl>):

    > Jeśli nie widzisz związku pomiędzy parciem na duże wydatki państwa -
    > z jednej strony - a koniecznością wysokich i absurdalnych podatków - z
    > drugiej strony - to nic na to nie poradzę.

    System podatkowy w totalitarnych USA jest jeszcze bardziej pojebany niż w
    Polsce ZTCW.

    Poza tym, proludzkie nastawianie państwa ma się nijak do pojebanego systemu
    podatkowego. Można być nastawionym miłosiernie, a jednocześnie mieć
    porządek.

  • 17. Data: 2009-09-14 19:09:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Bo i o sąsiadu nic nie wiemy -- zaraz okaże się że to również
    > przedsiębiorca, meble zrobił sam i używał w DG, albo co lepsze były wpisane
    > w EST etc...

    A to ja w takim razie ide do domu.

  • 18. Data: 2009-09-14 19:09:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > Poza tym, proludzkie nastawianie państwa ma się nijak do pojebanego systemu
    > podatkowego. Można być nastawionym miłosiernie, a jednocześnie mieć
    > porządek.

    No to masz porządek - przecież wiadomo dokładnie ile się płaci PCC.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-09-14 19:11:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:09
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m4ct$r2g$2@news.onet.pl>):

    > No to masz porządek - przecież wiadomo dokładnie ile się płaci PCC.

    Ale system jest niezrozumiały, jak widać. Rozsądny system oznacza, że
    podatek płaci ten, co zarabia, a nie ten co traci.

  • 20. Data: 2009-09-14 19:12:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:05
    wasz znak: <h8m459$t7b$18@inews.gazeta.pl>):

    > co on płaci to nie twój problem :)
    > to zależy, może płacić bez kosztów, może płacić z kosztami, może nie
    > płacić nic.

    A do czego to zależy? Bo kurde, jak sprzedawałem auta to nic w PIT nie
    zgłaszałem, a jakoś US się nie doczepił.

    A na nie-firmach się znasz?