  • 1. Data: 2008-10-30 19:51:37
    Temat: Kursy a (rzekomy) podatek Vat
    Od: m...@a...pl

    Witam,
    Mam pytanie do grupy odnośnie kursów, gdyż zakład pracy uświadomił
    mnie że jest jakaś zmiana przepisów od 2008 roku i że będe płacił
    podatek vat urzędowi skarbowemu od moich szkoleń i kursów.
    Nadmieniam iz do chwili obecnej chodziłem na kursy medyczne za które
    płaciłem sam (przelewem z własnego konta lub gotówką) cały 2008 rok,
    natomiast brałem fakturę na firmę z kwotą kursu oraz zapisem iz opłata
    wniesiona za Pana X, a Prezes zwracał mi pewną kwotę od tego kursu w
    zamian dostawał rachunek na swoją firmę (wliczał to sobie w koszty),
    na rachunku fakturze było wyszczególnione że opłata wniesiona za kurs
    taki i taki za swojego pracownika Pana X, wystawiona na firmę X.
    Słyszałem, że aby uniknąć jakiegoś podatku (o ile taki istnieje) od
    kursu muszę mieć skierowanie z zakładu pracy tzw. umowę na szkolenie
    kurs.
    Czy jest któś kto mógłby doradzić i mnie uświadomić jak to się ma do
    prawa podatkowego i urzędu skarbowego i czy ten podatek vat
    funkcjonuje?

    Proszę również o poradę jaka forma korzystniejsza dla mnie z punktu
    widzenia rzekomego prawa podatkowego od kursów jeżeli takowe istnieje.
    Jaka forma lepsza:
    1. Idę na kurs płacąc sam za niego biorę rachunek lub fakturę na
    własną osobę i przedstawiam zakładowi pracy z czego zwracają mi pewną
    kwotę.
    Kwota za kurs przelewana z mojego konta a czasami płacona gotówką.
    Czy muszę odprowadzać jakiś podatek, coś takiego istnieje?

    2. Idę na kurs płacąc sam za niego biore rachunek lub fakturę na firme
    w kórej jestem zatrudniony i przedstawiam zakładowi pracy z czego
    zwracają mi pewną kwotę.
    Kwota za kurs przelewana z mojego konta a czasami płacaona gotówką.

    Zaznaczam że nie ma takiej możliwości aby faktycznie zakład mi
    zapłacił za kurs sam od siebie całą kwotę tzn ja musze zapłacić żeby
    mi zwrócili część.
    Czy muszę odprowadzać jakiś podatek, coś takiego istnieje?

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie
    Michał

  • 2. Data: 2008-10-30 23:12:51
    Temat: Re: Kursy a (rzekomy) podatek Vat
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <m...@a...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >na rachunku fakturze było wyszczególnione że opłata wniesiona za kurs
    >taki i taki za swojego pracownika Pana X, wystawiona na firmę X.

    Czyli świadomie poświadczałeś nieprawdę.
    Jednocześnie pomagając szefowi w kantowaniu.
    Lepiej się tym za bardzo nie chwalić, nawet na usenecie.
    Sankcje za to są większe niż to co miałeś zwracane.