  • 1. Data: 2009-07-18 19:18:35
    Temat: Łańcuch płatności a różnice kursowe
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jest sobie serwis pośrednictwa zleceń, który kojarzy łączy zamawiających i wykonawców
    (ja jestem wykonawcą).
    Płatność odbywa się w taki sposób, że serwis obciąża kartę kredytową zamawiającego,
    a za jakiś czas dodaje środki do mojego konta *u nich* (mam odpowiednią zakładkę w
    profilu
    użytkownika). Ja sobie te środki wypłacam do PayPala (co kosztuje 1$ na rzecz
    serwisu),
    a z PayPala na konto bankowe w Polsce (co znowu kosztuje).

    Mam taką zagwozdkę - nie wiem od którego momentu zacząć łańcuszek różnic kursowych.
    Czy w momencie w którym w PayPal pojawiają mi się środki (PayPala mam zgłoszonego
    do US i traktuję go jak bank), czy już w momencie gdy dostaję środki w ramach serwisu
    (i kolejna zagwodzka - czy taki serwis też na NIP-1 trzeba zgłaszać).

    Domyślam się że ma tutaj zastosowanie art. 24c.2/3.3 updof, ale nie za bardzo
    rozumiem
    jak go zastosować.

    Może ktoś by był tak miły podpowiedział :) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-07-18 21:04:15
    Temat: Re: Łańcuch płatności a różnice kursowe
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Tomek napisał:
> [...]
    rozumiem
    > jak go zastosować.
    >
    > Może ktoś by był tak miły podpowiedział :) ?

    stawiam na to, że nie mamy tutaj łańcuszka róznic kursowych, tylko
    łańcuszek transakcji , z których jedne dotyczą przychodów , drugie
    kosztów. I tak nalezy je rodzielić.

  • 3. Data: 2009-07-19 08:31:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    serwisu
    > (i kolejna zagwodzka - czy taki serwis też na NIP-1 trzeba zgłaszać).

    Obowiązek zgłaszania rachunków *bankowych* wynika z ustawy o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. I w ustawie jest mowa
    *jedynie* o rachunkach bankowych oraz zrównanych z nimi rachunkach w
    kasach oszczędnościowo-kredytowych.

    Tak więc IMHO tego serwisu zgłaszać nie musisz. Oczywiście PayPal trzeba
    było zgłosić bo PayPal jest bankiem.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-07-19 08:39:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Możesz jeszcze spojrzeć na interpretację dotyczącą płatności przez
    serwisy emailowe (PB/415/15/07).

    Zauważ tylko, że ona była wydana *zanim* PayPal został bankiem.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-07-19 08:51:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2009 21:18:35 +0200, Tomek napisał(a):

    > Może ktoś by był tak miły podpowiedział :) ?

    Na twoje pytania nie odpowiem, ale podpowiedzieć coś mogę.

    1. Paypal jest bankiem. Zagranicznym.

    2. Z posiadaniem konta w banku zagranicznym wiążą się obowiązki
    informacyjne wobec bodajże NBP.

  • 6. Data: 2009-07-19 08:55:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-07-2009 o 10:51:56 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> napisał(a):

    > Na twoje pytania nie odpowiem, ale podpowiedzieć coś mogę.
    >
    > 1. Paypal jest bankiem. Zagranicznym.
    >
    > 2. Z posiadaniem konta w banku zagranicznym wiążą się obowiązki
    > informacyjne wobec bodajże NBP.

    Coś kiedyś o uszy mi się obiło ale zapomniałem,
    dzięki za przypomnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-07-19 10:26:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-07-2009 o 10:39:44 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > PB/415/15/07

    Dzięki, tego jeszcze nie czytałem

    A jak przeliczać rk przy takich transakcjach:

    1) Przelewam 100$ z PayPal na konto walutowe (dolarowe) w banku polskim
    2) Przelewam 100$ z PayPal na konto złotówkowe w banku polskim
    3) Wypłacam walutę i wymieniam w kantorze

    Dla wariantów 2 i 3 jest dla mnie oczywiste że wystąpią różnice
    (kurs przeliczenia - kurs wpływu do paypal), dla wariantu 1
    nie wiem czy wystąpią, a pytanie wynika z tego że
    nie potrafię się przegryźć przez art. 24c ust. 2/3 pkt 3,
    kiedyś miałem to rozpracowane ale teraz czytam i nie rozumiem

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek