  • Data: 2003-01-08 11:08:04
    Temat: Re: Leasing po zmianie przepisów
    Od: "Makwi" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czy znaczy to mniej więcej tyle? : że np. za 1% mogę wykupić auto tylko na
    > firmę ale jeżeli wykupię go na firmę to zadziałają mechanizmy US
    polegające
    > na wycenie wartości rynkowej samochodu i to że wykupiłem go za 1% nie
    będzie
    > miało znaczenia :( Czyli prędzej czy później sporą część odliczonego VAT'u
    > podatku będę musiał zwrócić.

    Moje zdanie jest takie: jeśłi wykupi Pana za wartość wynikająca z algorytmu
    amortyzacji u leasingodawcy ( jak w news - ie wcześniejszym) nikt Panu
    niczego nie zarzuci i nie będzie porównywał tego z wartością rynkową. Jede z
    warunków _ tak lub tak_ jest przecież spełniony.

    >Natomiast jeżeli wykupi inna osoba to tylko wg.
    > wartości rynkowej od której firma leasingowa będzie musiała odprowadzić
    VAT
    > i podatki ??!! (2x ? bo przecież raz już odprowadziła). Czyli jakby nie
    > patrzyć państwo nie da się załadować.

    No nie nie da się załadować :-)

    > W takim przypadku jaka będzie istotna różnica pomiędzy leasingiem a
    kredytem
    > ? (poza sporo większym ryzykiem w przypadku leasingu).
    No to jest temamt na odrębną dyskusję :-)

    > I obawiam się że to może zahaczyć także o umowy podpisane np w ub. roku :(

    Przepisy zmieniły się w 10/11.2001 i w umowach zawartych po tej dacie nie
    ma mowy o wykupie na osobę trzecią po wartości z harmonogramu( tylko wartość
    rynkowa).