  • 1. Data: 2007-07-14 16:39:55
    Temat: Likwidacja SC, remanent i podatki
    Od: Sonic <m...@g...com>

    Staram się rozgryźć kwestię rozwiązania spółki cywilnej i związanych z
    tym podatków.

    Likwidując spółkę cywilną do remanentu mamy jeden środek trwały -
    laptop, kupiony przez spółkę. Wyposażenie zostało sprzedane, więc te
    kwestie odpadają. Laptop ten wykorzystywany był przez mojego wspólnika
    i zamierza on z niego dalej korzystać, tzn. w momencie likwidacji
    przeszedłby na jego własność.

    Jak rozumiem środki trwałe nie podlegają remanentowi do celów PIT,
    natomiast podlegają do celów VAT. Jak więc rozumiem podatek VAT
    należny od remanentu (tegoż laptopa) jest jeszcze zobowiązaniem
    spółki, za które odpowiadają obaj wspólnicy? Urząd Skarbowy mógłby
    więc domagać się zapłaty podatku od każdego ze wspólników a nie tylko
    tego, któremu przekazany został laptop?

    Piszę to w takiej formie, ponieważ likwiduję spółkę z powodu
    nierzetelności drugiego wspólnika, przez co odbywa się to wszystko w
    sytuacji konfliktowej. Ja kontynuuję działalność gospodarczą na własną
    rękę, więc mogę zastosować różne rozwiązania obniżające koszty
    likwidacji, on natomiast nie ma takiej możliwości, toteż stara się
    utrudnić i opóźnić likwidację.

  • 2. Data: 2007-07-14 18:50:05
    Temat: Re: Likwidacja SC, remanent i podatki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jul 2007, Sonic wrote:

> [...]
    > należny od remanentu (tegoż laptopa) jest jeszcze zobowiązaniem
    > spółki, za które odpowiadają obaj wspólnicy?

    IMO tak...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-07-17 11:28:17

    Dnia 14-07-2007 o 20:50:05 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > IMO tak...

    A dla symetrii nadwyżka VATu przepada - państfo nic nie odda bo nie
    byndzie komu...