eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLikwidacja działalności-remanent ? :-( › Re: Likwidacja dzia3alności-remanent ? :-( (was: Likwidacja działalności-remanent ? :-()
    From: Mieczyslaw <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja dzia3alności-remanent ? :-( (was: Likwidacja
    działalności-remanent ? :-()
    Date: Mon, 9 Feb 2004 21:42:33 +0100
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    Mon, 9 Feb 2004 19:27:03 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, szachista
    napisał(a):

    > Najpierw tz. w lipcu 2002 r. zgłaszałem zawieszenie działalności do
    > Urz.Skarbow.i ZUS (PIT), natomiast potem tj.3.03.2003 zgłosiłem zakończenie
    > działalności również do Urzędu Skarbowego(PIT) oraz organu rej.UM.
    > Przy zgłaszaniu zakończenia,Pani z Urz.Skarb powiedziała mi,że remanent z
    > działalności rozliczę przy zeznaniu rocznym. No i teraz moje pytania jw-jaki
    > remanent.mam sporządzić? najbardziej mi chodzi o ten-- (Czy muszę wyliczać
    > jakiś tam wskażnik procentowy udziału dochodu w przychodzie ????...itd.)
    > przecież po zawieszeniu działalności nie miałem już rzadnych dochodów.
> [...]
    Prowadząc DG powinno się znać ( dla własnego dobra ) przepisy podatkowe :

    Art. 24 ust. o pdof
    "3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    działalności gospodarczej, dochód ustala się przy zastosowaniu do wartości
    ustalonej według cen zakupu pozostałych na dzień likwidacji towarów
    handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i pomocniczych, półwyrobów,
    wyrobów gotowych, braków i odpadków oraz rzeczowych składników majątku
    związanego z wykonywaną działalnością, nie będących środkami trwałymi -
    takiego wskaźnika procentowego, jaki wynika z udziału dochodu w przychodach
    w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym
    nastąpiła likwidacja działalności, a jeżeli w tym okresie dochód nie
    wystąpił - w roku podatkowym poprzedzającym rok, w którym nastąpiła
    likwidacja. Za datę likwidacji działalności gospodarczej uważa się datę
    określoną w zawiadomieniu, o którym mowa w zdaniu poprzednim. Nie ustala
    się dochodu na dzień likwidacji, jeżeli:

    1) w wyniku zmiany formy prawnej lub połączenia przedsiębiorstw składniki
    majątku objęte remanentem zostały wniesione w formie wkładu lub aportu do
    nowo powstałego lub istniejącego przedsiębiorcy,
    2) nastąpiła całkowita lub częściowa zmiana branży,
    3) osoba fizyczna wniosła w formie wkładu lub aportu do spółki cywilnej
    albo spółki handlowej składniki majątku objęte remanentem,
    4) nastąpiło przekształcenie spółki cywilnej w spółkę handlową lub osobowej
    spółki handlowej w inną osobową spółkę handlową albo w kapitałową spółkę
    handlową."

    Ponadto :
    Rozp. MF w spr. PKPiR
    '§ 27. 1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i
    pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i
    odpadów, zwanego dalej "spisem z natury" na dzień 1 stycznia, na koniec
    każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku
    podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów
    wspólników lub likwidacji działalności.

    2. Spis z natury podlega wpisaniu do księgi także wówczas, gdy osoby
    prowadzące działalność gospodarczą sporządzają go za okresy miesięczne oraz
    gdy na podstawie odrębnych przepisów jego sporządzenie zarządził naczelnik
    urzędu skarbowego.

    3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    działalności, spisem z natury należy objąć również wyposażenie."

    "§ 28 4. O zamiarze sporządzenia spisu z natury w innym terminie niż na
    dzień 1 stycznia, 31 grudnia oraz na dzień rozpoczęcia działalności
    gospodarczej podatnicy są obowiązani zawiadomić w formie pisemnej
    właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie co najmniej siedmiu dni
    przed datą sporządzenia tego spisu."

    "§ 29.6. Podatnik jest obowiązany dokonać wyceny najpóźniej w terminie 14
    dni od dnia zakończenia spisu z natury.
    ..
    8. Podatnik jest obowiązany dokonać wyceny, w tym wyposażenia objętego
    spisem z natury, sporządzonym na dzień likwidacji działalności, według cen
    zakupu."

    Wystarczy ?

    Mieczysław