  • 1. Data: 2005-09-29 14:53:22
    Temat: Likwidacja dzialalnosc - komputer
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    witam,

    Wiem, ze temat byl juz walkowany, ale ja jednak nie znalazlem jednoznacznej
    odpowiedzi na pytanie jak postapic.
    Sytuacja jest taka: prowadze dzialalnosc, ktora bede zamykal. Mam komputer,
    ktory kupilem ok. 2 lata temu za kwote ok. 1600 zl brutto (wrzucilem
    jednorazowo w koszty). Do tego komputera w pozniejszym czasie dokupowalem
    jeszcze monitor (ok. 800 brutto), system operacyjny (ok. 400 brutto) + jakies
    drobiazgi (moze jeszcze 150-200 zl brutto).
    Teraz likwiduje dzialalnosc. Jesli chcialbym zostawic ten sprzet na wlasne
    uzytkowanie, to jak rozumiem zwracam VAT (od ceny zakupu?). Oprocz VAT co
    jeszcze - slyszalem o podatku 10% wartosci (tez zakupu?). Jak to rozliczam?
    Za wszystkie wymienione elementy zestawu? Tylko komputer przekroczyl wartosc
    1500 zl (wiec jest na wyposazeniu). Czy mozna pozostale elementy (monitor
    itd) traktowac osobno? Co z nimi?

    Moze sie okazac, ze taniej wyjdzie sprzedac ten sprzet i kupic nowy juz
    prywatnie. Przeciez to 2-letni sprzet, wiec jego wartosc, to moze 1/3 ceny
    poczatkowej :(

    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2005-09-29 15:43:57
    Temat: Re: Likwidacja dzialalnosc - komputer
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Moze sie okazac, ze taniej wyjdzie sprzedac ten sprzet i kupic nowy juz
    > prywatnie.

    To chyba nawet raczej pewne.

    latet

  • 3. Data: 2005-09-29 17:44:08
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik macko42 napisał:

> [...]
    > 1500 zl (wiec jest na wyposazeniu). Czy mozna pozostale elementy (monitor

    a kto Ci udowodni, ze ten komputer jeszcze jest?

    przeciez mogl spasc, uszkodzic sie, monitor rozbic

    dla swietego spokoju sprzedaj go komus za 200 zl, bo tylko tyle jest wart

  • 4. Data: 2005-09-29 18:50:41
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    gonia <g...@w...pl> napisał(a):

    > a kto Ci udowodni, ze ten komputer jeszcze jest?
    >
    > przeciez mogl spasc, uszkodzic sie, monitor rozbic
    >
    > dla swietego spokoju sprzedaj go komus za 200 zl, bo tylko tyle jest wart

    a jakbym chcial to zrobic bez sprzedawania, to jakby to wygladalo podatkowo?

  • 5. Data: 2005-09-30 11:46:43
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Możesz przekazać w akcie darowizny, na przykład. A swoją drogą jakoś dziwnie
    ten komputer wrzucałeś w koszty. W ten sposób na raty to można byłoby
    wszystko kupować w kawałkach tańszych niż graniczne 3500 zeta, ładować
    bezpośrednio w koszty, a w finale złożyć "zusammen" do kupy i mieć od razu w
    kosztach cały komputer np. za 5 tys. zł, nie bawiąc się w amortyzację
    rozłożoną w czasie. Nie uważasz, że po to istnieje to "3500", abyśmy nie
    mogli tak hop-siup wszystkiego w koszty...
    Graszka

  • 6. Data: 2005-09-30 12:24:49
    Od: "macko42" <m...@g...pl>

    Graszka <g...@w...pl> napisał(a):

    > Możesz przekazać w akcie darowizny, na przykład.

    moze nie napisalem tego jasno: chcialbym go uzywac dalej do celow
    prywatnych. Co wtedy? (z podatkami)

> [...]
    > rozłożoną w czasie. Nie uważasz, że po to istnieje to "3500", abyśmy nie
    > mogli tak hop-siup wszystkiego w koszty...

    myslisz, ze cos jest zle? calosc nie przekroczyla 3500.
    wrzucalem "na raty", bo kupowalem na raty (w momencie jak zaistaniala
    potrzeba). Moim celem nie bylo zadne kombinowanie.
    Mozna sie do czegos w takim rozliczeniu przyczepic?
    Pytam, bo (jak widac) sie nie znam.

  • 7. Data: 2005-09-30 21:18:57
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a jakbym chcial to zrobic bez sprzedawania, to jakby to wygladalo
    podatkowo?

    Jeżeli jesteś vatowcem to powinieneś uwzglednić komputer i inne towary,
    których nie sprzedałeś a kupiłeś na faktury (jak miałeś sklep - to nie tylko
    towary handlowe, ale też wyposażenie) w remanencie likwidacyjnym w cenach
    zakupu i wykazac na deklaracji vatowskiej odpowiednią kwotę. Co do
    dochodowego to nie wiem, więc się nie wypowiadam. Korzystniej z punktu
    widzenia vatu sprzedać za grosze.

    pozdrawiam

    m.

  • 8. Data: 2005-10-01 00:00:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2005, m. wrote:

> [...]
    > zakupu i wykazac na deklaracji vatowskiej odpowiednią kwotę. Co do
    > dochodowego to nie wiem, więc się nie wypowiadam.

    Dolicza się do spisu z natury i mnoży przez współczynnik udziału
    dochodu w przychodzie z ostatniego roku kiedy przychód był,
    od tego 10% podatku ryczałtowego.
    Jest oddzielny zapis w ustawie :) i osobna pozycja na PIT-5.

    > Korzystniej z punktu widzenia vatu sprzedać za grosze.

    Ano. Z dochodowego często też.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-10-01 05:33:20
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik m. napisał:
> [...]

    > towary handlowe, ale też wyposażenie) w remanencie likwidacyjnym w cenach
    > zakupu i wykazac na deklaracji vatowskiej odpowiednią kwotę.

    to tylko nie VATowcom przytrafiaja sie rozne wypadki?;> nie moze byc!!!

  • 10. Data: 2005-10-03 06:56:52
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    Jak chce legalnie to niech wyceni komputer na jego realną wartość (albo
    wystawi na allegro i rynek sam wycieni to odpowiednio) i od tego zapłaci
    odpowiednie podatki, a jak nie chce się z tym bawić bo ten koputer i tak
    jest wart teraz ze 100-200zł to niech go spisze na straty przed
    zamknieciem firmy pod dowolnym pozorem i bedzie miał z głowy (ja
    zazwyczaj wpisuje ze uszkodzony i naprawa nieopłacalna - np. przepiecie
    w sieci, burza, spalony zasilacz i cały komputer razem z nim itd.. -
    przecież elektronika to nei są wieczne rzseczy i po okresie gwarancji w
    kazdej chwili moze to paść i trzeba kupić nowe i nikt się temu nie
    bedzie dziwił.