  • 1. Data: 2005-09-29 10:49:31
    Temat: Dyskryminacja samotnych matek - swiadczenia rodzinne
    Od: "Iwona W." <iwo_nka(NOSPAM)@wp.pl>

    Witam,
    jestem samotna matka na urlopie wychowawczym. Dzisiaj bylam w MOP-sie gdzie
    pani poinformowala mnie ze poniewaz nie mam wyroku sadowego dotyczacego
    alimentow nie naleza mi sie rzadne swiadczenia rodzinne. Nie zamierzalam
    wystepowac o dodatek z tytulu samotnego wychowywania dziecka ale do wrzesnia
    dostawalam dodatek z tytulu urlopu wychowawczego i zasilek rodzinny. Pomimo
    tego ze spelniam kryteria dochodowe nie dostane dodatku wychowawczego.
    Gdybym byla mezatka lub scigala ojca dziecka prawnie to dodatek ten bym
    dostala.

    Czy to jest zgodne z prawem? Bo czuje sie dyskryminowana :-((

    Co te przepisy maja spowodowac? Zmuszac ludzi do slubow czy dostarczac pracy
    komornikom? A jezeli ja nie chce niczego od ojca dziecka? A co jesli ojciec
    dziecka dobrowolnie lozy na jego utrzymanie?
    Czy w innych rejonach kraju przepisy interpretowane sa tak samo? Mieszkam w
    Bielsku-Bialej.
    Czy ktos moze sie juz odwolywal od decyzji MOP-s, jesli tak to z jakim
    skutkiem?

    Prosze o wszelkie rady.

    pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2005-09-29 12:31:53
    Od: Voytek <w...@g...nllll>

    Iwona W. napisał(a):
> [...]
    > pani poinformowala mnie ze poniewaz nie mam wyroku sadowego dotyczacego
    > alimentow nie naleza mi sie rzadne swiadczenia rodzinne.

    No niestety mamy takie pop........ przepisy, że niestety nic się Tobie
    nie należy. Dodatek wychowawczy (tak to się teraz nazywa) czy dodatek z
    tytułu samotnego wychowywania dziecka są, jak sama nazwa wskazuje,
    dodatkami do zasiłku rodzinnego. Tenże przysługuje właśnie w momencie
    gdy masz wyrok sądowy o alimenty, a ojciec dziecka tych alimentów nie
    płaci. Jeśli płaci dobrowolnie, to nic to nie zmienia - nie masz wyroku
    sądowego. Pozostaje tylko - zawrzeć związek małżeński lub poprosić
    pracodawcę o wypowiedzenie umowy o pracę i pobieranie zasiłku dla
    bezrobotnych :)

    Pozdrawiam
    Voytek

  • 3. Data: 2005-09-29 13:00:00
    Od: "Iwona W." <iwo_nka(NOSPAM)@wp.pl>

    Użytkownik "Voytek" <w...@g...nllll> napisał w wiadomości

> [...]
    > sądowego. Pozostaje tylko - zawrzeć związek małżeński lub poprosić
    > pracodawcę o wypowiedzenie umowy o pracę i pobieranie zasiłku dla

    Dziekuje, ale czy to nie jest przypadkiem dyskryminacja?
    Przyznam sie ze czuje sie jak wielblad.

    pozdrawiam
    Iwona

  • 4. Data: 2005-09-29 13:59:29
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 9/29/2005 3:00 PM, Użytkownik Iwona W. napisał:
    > Dziekuje, ale czy to nie jest przypadkiem dyskryminacja?
    > Przyznam sie ze czuje sie jak wielblad.

    Wyobraź sobie, że są przypadki gdzie to małżeństwa są dyskryminowane.

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-09-29 15:11:54
    Od: "Sławek" <s...@n...pl>

    Iwona W. napisał(a):
> [...]

    >tylko - zawrzeć związek małżeński lub poprosić pracodawcę o wypowiedzenie
    >umowy o pracę i pobieranie zasiłku dla bezrobotnych :)

    Witam,

    Szczerze mówiąc, to Iwono do tej pory uważałem iż to takie osoby jak ty
    otrzymują między innymi pieniądze
    np. z moich podatków. Jednak się myliłem. Więc kto je do cholery otrzymuje?
    Czemu np jeden minister czegoś tam, kupuje za pieniądze podatników na
    potrzeby ministrowania, samochód za kilkaset
    tysięcy złotych.
    Czemu na jednym ze skrzyżowań gmina wydała kilkaset tysięcy złotych na
    remont jakiejś grubej kaśki gdzie gołym
    okiem widać, iż koszt tego powinien nie przekroczyć kilkunastu tysięcy.
    Czemu oni dostają takie odprawy o takich kwotach że aż ...
    Czemu ja musze we własnej firmie oszczędzać koszty, a oni sobie szastają na
    lewo i prawo naszymi pieniędzmi.
    Większość tych wydatków były nieprzemyślane. Zapewne w przetargu wygrywali
    ci co byli bliższymi znajomymi.

    Prowadzę działalność gospodarczą, zarabiam 1000 zł/mies, a fiskusowi oddaje
    400 tys zł rocznie. Chore, nie?
    To nie jest podatek od zysków, chciałbym płacić taki podatek :) Prawdziwego
    podatku to ja płace kilkaset złotych,
    ponieważ państwo nie da zarobić więcej. Po co fiskus ma czekać na moje
    zyski, to by było przecież chore,
    kradnie kase z mojej firmy w postaci vatu o który to musze podnieść ceny
    towaru.

    Fajnie by było gdyby nie było vatu, ta kasa trafiłaby do mnie pośrednio a
    jak nie do mnie to do innych firm, które na
    to zasługują, zatrudnilibyśmy więcej ludzi, firmy by się błyskawicznie
    rozwijały,
    płacilibyśmy większe podatki ale te od zysków. Na skale Państwa to by spadło
    bezrobocie całowicie itd.

    Ostatnio znalazłem fajny artykuł o vacie -
    http://www.kapitalizm.republika.pl/moc.html

    Po przeczytaniu którego stwierdzam iż u nas vat wprowadzili chyba ci ze
    wschodu przez złośliwość, aby obnizyć nam
    trochę gospodarkę bo inaczej by musieli więcej kraść a to by się bardziej
    rzucało w oczy.

    Pozdrawiam,

    Załamany Sławek.

  • 6. Data: 2005-09-29 18:06:24
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    >
    > Szczerze mówiąc, to Iwono do tej pory uważałem iż to takie osoby jak ty
> [...]
    Dobrze myślaleś otrzymywały do 31.08.2005:)pozdrawiam ania

  • 7. Data: 2005-09-30 08:53:40
    Od: p083 <p...@o...pl>

    Dobra, a na jakiej podstawie mieli by Ci wierzyć że samotnie wychowujesz
    ? bo chyba nie "na gębe" ?

    pozdrawiam,

  • 8. Data: 2005-09-30 20:28:20
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Iwona W." <iwo_nka(NOSPAM)@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy komornikom? A jezeli ja nie chce niczego od ojca dziecka? A co
    > jesli ojciec dziecka dobrowolnie lozy na jego utrzymanie?

    Dlaczego to ma być dyskryminowanie?
    Jeżeli ktoś zdecydował się na dziecko to powinien łożyć na jego
    utrzymanie. W małżeństwie nikt się nie pyta, czy mają na wychowanie
    dziecka - bo jak nie mają, to państwo może im dorzucić /oprócz zasiłku
    rodzinnego/ specjalny dodatek.. bo pewnie są biedni i w ogóle...

    Nie chcesz niczego od ojca? To czemu jego *obowiązki* względem dziecka
    ma wypełniać państwo (czyli każdy obywatel po trochu)?

    Jeżeli dobrowolnie łoży na jego utrzymanie, to dlaczego chcesz ten
    dodatek? Inni rodzice, tacy którzy są oficjalnie małżeństwem, nie mogą
    jego otrzymać - to oni powinni się czuć dyskryminowani... bo gdzie tu
    równość by była...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)