    From: "Paweł S." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja działalności a rozliczenie roczne?
    Date: Thu, 17 Apr 2003 00:19:10 +0200

    Witam!
    Dziękuję za zainteresowanie. :-)
    W tzw. międzyczasie spróbowałem sam sprawę rozstrzygnąć i uzyskałem "ciekawe
    wyniki".
    W US (Toruń) udzielono mi informacji, że ani dochodu ani podatku od niego
    nie muszę w PIT-36 wykazywać.
    Argumentacja była podobna do tego co pisze Ryszard G (w części na "Nie"):

    > Nie - zryczałtowany podatek dochodowy od remanentu likwidacyjnego.
    > W picie rocznym uwzględniasz remanent likwidacyjny tylko wtedy, gdy
    likwidacja
    > jest w grudniu ( bo za grudzień nie składa się PIT-5/X).
    > Obliczony na PIT-5/X ( złożony w którymś z miesięcy od stycznia do
    listopada)
    > podatek zryczałtowany nie jest zaliczką, jest podatkiem "ostatecznym" i
    nie
    > podlega sumowaniu z innymi dochodami.

    Jednak widząc niepewne zachowanie odpowiadającego w US, zacząłem wertować i
    PIT'a (przepraszam za słowo), i instrukcję, i zasięgać informacji tu i
    ówdzie.
    Na moją logikę powininem wykazać i dochody, i podatek (odprowadzony w
    postaci zryczałtowanej).
    I o dziwo, taką informację uzyskałem, dzwoniąc tym razem, z naszego US. Pani
    ze zdziwieniem wysłuchała, że zostałem inaczej wcześniej poinformowany przez
    kolegę (?) z pracy.
    Potwierdziła mi to znajoma księgowa, przy okazji informując o innym sposobie
    wyliczenia dochodu i kosztów (po remanencie), na co zwraca uwagę Ryszard G.
    Na szczęście korekta ta wychodzi z korzyścią dla mnie! :-)

    Ot i tyle!
    Jak każda bajka i ta historia winna mieć swój morał.
    A więc: uwaga na informacje uzyskiwane z US - wcale nie muszą być pewne!

    Pozdrawiam serdecznie,
    życząc przy okazji wszystkiego najlepszego na zbliżające się Święta Wielkiej
    Nocy

    Paweł