    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Date: Tue, 26 May 2009 16:17:52 +0200

    Maddy wrote:
    > Czy aby na pewno?
    > Ile płacisz miesięcznie na swoje prywatne ubezpieczenie i co za to masz
    > a ile wydaje na Twoje leczenie NFZ?

    Ależ ja piszę o przychodni tak zwanej "rejonowej" w której leczę się "za
    ubezpieczenie zdrowotne".

    Jest to przychodnia *prywatna*, która ma podpisane kontrakty z NFZ na
    całkiem spory koszyk usług (łącznie z okulistami, USG, etc).

    I ta *prywatność* daje kolosalną różnicę w porównaniu do znanych mi
    przychodni publicznych. Choćby do tych w których leczyłem się wcześniej,
    albo w których leczy się moja Mama.

    A z czego to wynika? Ano z rachunku ekonomicznego przeprowadzonego przez
    właściciela przychodni. Jeśli nie będę zadowolony z jego usług to nie
    skasuje mnie za ewentualne wizyty płatne.

    I tu docieramy do sedna sprawy. Państwowa służba zdrowia działa tak jak
    działa z bardzo prostego powodu.

    Właściciel (państwo) ma głęboko w dup** rachunek ekonomiczny ponieważ
    nie ma konkurencji.

    Gdybym natomiast miał wybór do kogo zechcę zanieść (rynkowo
    skalkulowaną) składkę za ubezpieczenie zdrowotne to zgaduję, że i
    państwowa służna zdrowia działałaby inaczej.

    Proste? Proste!

    Piotrek